Chwile zwątpienia

0

Witam, mam dość spory problem. Od pewnego czasu zacząłem interesować się programowaniem. Właśnie na tym forum przeczytałem krótki poradnik od czego zacząć, jaki język wybrać, jak to wszystko działa itp. Jako że wolę widzieć jak ktoś coś robi i przez to się uczyć znalazłem też jakiś poradnik na YT i po za napisanie prostego kalkulatora niczego się nie nauczyłem. Wiem że powinienem zacząć od książek lecz patrząc po spisach treści, mniej więcej rozumiem co tam jest, właśnie przez te tutoriale. Bardzo zależy mi na samodzielnym tworzeniu aplikacji na komputery, jakże i smartphony, a jedyne co dostaje praktycznie wszędzie to "Hello World" lub właśnie kalkulator. Zwracam się z prośbą o wskazanie kierunku w którym powinienem iść.

4

Jesteś dopiero na początku drogi. Wyszukuj zadania i próbuj je rozwiązać. Programowanie to nie wierszyk iż 5 razy powtórzysz i zapamiętasz, to ciągłe rozwiązywanie problemów. Próbuj coś zmieniać, naprawiać to co zepsute i próbuj cały czas próbuj.

PS Mi chyba 2 lata zajęło ogarnięcie się na tyle żeby normalnie pracować.

2

Moja sugestia:

  • Na początek tutorial z wybranego języka, bez podstawowej wiedzy nie ma co błądzić po omacku.
  • Wymyśl sobie zadanie, technologię i je realizuj. Po drodze będziesz potrzebował szukać w necie informacji, bo zabraknie ci wiedzy, ale nie będzie to sucha wiedza a szukanie konkretnych rzeczy, które zastosujesz w praktyce, mając swój cel.
    Może być to projekt w stylu: biblioteka, dziennik elektroniczny, sklep ... cokolwiek, wybierz coś co uważasz za łatwe.
3

Bardzo zależy mi na samodzielnym tworzeniu aplikacji na komputery, jakże i smartphony, a jedyne co dostaje praktycznie wszędzie to "Hello World" lub właśnie kalkulator. Zwracam się z prośbą o wskazanie kierunku w którym powinienem iść.

  1. Zastanów się co chcesz zrobić, ustaw sobie mały cel, ale taki, który ciebie zadowoli. Np. zrobienie gry w węża. (ale to może być cokolwiek innego)

  2. Zrób research. Np. szukaj tutorialów dotyczących nie ogólnie języka programowania, ale konkretnie zrobienia gry w węża itp. Przeczytaj artykuły na wikipedii o grze w węże i stronki o robieniu gier (po angielsku, bo tam więcej informacji jest).

  3. Zajrzyj na Github, próbując zajrzeć w źródła gier o wężu, może ktoś już robił podobne rzeczy..

  4. Wybierz technologię, w którą chcesz iść (nieważne, że może to być zły wybór, ważne żeby cokolwiek zacząć robić, a nie popadać w paraliż decyzyjny)

  5. Rób.

  6. W przypadku problemów zacznij je rozwiązywać (debugowanie, rozkminy na sedesie, rysowanie rzeczy na kartce, szukanie rzeczy w google itp.)

  7. Skończ projekt (co sprowadza się do powtarzania punktów 5 i 6 na przemian, czasem też wracanie do punktów 1, 2, 3, 4).

  8. Idź to punktu 1 zaczynajać nowy projekt.

;)

Przy czym punkty 1, 2, 3, 4 nie powinny ci zajmować długo. Dużo początkujących ma skłonnosc do popadania w paraliż decyzyjny zamiast robienia. A prawda jest taka, że nie robisz systemu bankowego - i nawet jak źle wybierzesz chocby język programowania - nic się nie będzie złego dziać. Jeśli zaczniesz robić grę w wężu, a dojdziesz do tego, że powinieneś robić tetrisa - też nic się nie stanie.

1

Wydaje mi się, że problemem nie jest to, że niczego nie potrafisz, ale to, że nie wiesz jak się za to zabrać. Masz tutaj pomysły na projekt: https://warosu.org/data/g/img/0441/94/1410874830625.png . Zastanów się co dokładnie - po kolei - musisz zrobić. Wyobraź sobie, że pisanie programu to jak tłumaczenie czegoś dziecku tzn. musisz być bardzo dokładny, a Twoja instrukcja musi być jasna i zrozumiała. Mnie pomaga rozpisanie sobie na kartce co musze zrobić w kolejnych krokach.

Dopóki będziesz odczuwać satysfakcje z rozwiązania problemu (który później wyda Ci się błahy ;)), dopóty cały Twój wkład w nauke ma sens :)

2

PS Mi chyba 2 lata zajęło ogarnięcie się na tyle żeby normalnie pracować.

@kate87 w dwa lata od zera do superkodera? Podziel się swoją historią :)

0

Dziękuje wszystkim za rady, wyciągnąłem wnioski i zabieram się za robotę :)

1

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1