Heyka!
Zainspirowany innym wątkiem w tym dziale o podobnym tytule chciałem zaprosić osoby, które uczą się programować (ale mają już jakąś wiedzę) lub są już trochę bardziej zaawansowane do projektu stworzenia gry na podzielność uwagi.
Cele projektu:
- wspólne wykonanie gry, która na pewno stanie się hitem! ;D
- motywowanie się nawzajem
- pomaganie sobie nawzajem
- zdobycie doświadczenia
- zabawa
- wspólne konsultacje
- etc.
Warunek konieczny:
- przynajmniej podstawowa umiejętność programowania najlepiej w języku C++ (mój projekt mój język :D)
- przynajmniej minimalne zaangażowanie ;)
- fajnie by było, gdyby ktoś miał jakieś umiejętności graficzne ;D
Skąd pomysł na grę:
Dawno, dawno temu, gdy grałem jeszcze w warcrafta 3 na jakiejś bodajże amerykańskiej stronie pewnego amerykańskiego (a może niemieckiego) gracza znalazłem prościutką grę na podzielność uwagi (na poprawienie micro w warcrafcie - jeśli ktoś wie o co chodzi :P). Gra była napisana bodajże w javie (a przynajmniej w czymś przeglądarkowym) i niestety po kilku latach przerwy mimo ogromnego wysiłku nie udało mi się jej nigdzie odnaleźć. Gra miała jednak wiele wad więc jakiś czas temu (bogatszy o nowe umiejętności programistyczne :P) postanowiłem zrobić ją samodzielnie ale znacznie ją udoskonalić. Niestety zabrakło motywacji… ;-(
Zasady Gry - główne założenia
Jeśli chodzi o zasady to gra jest prosta! Jedyne co trzeba robić to ustawiać w odpowiedni sposób "mostki" na planszy tak, by kulki, które będą poruszać się po "drodze" mogły przejść przez mostek (których będzie kilka na planszy). Gdy mostek jest źle ustawiony (jest pod złym kontem) to kulka wpada w "przepaść" do ognia lub czegokolwiek i jest ZONG – tak będę dalej nazywał sytuację, gdy kulka nie przejdzie przez mostek.
W oryginale, gdy był ZONG wszystkie kulki znikały i zaczynało się od nowa na danym poziomie. Były bodajże 3 życia i jak się je straciło to był Game Over.
W oryginale wraz z poziomem trudności rosła tylko liczba kulek na planszy, a kulki po ZONG-u i rozpoczęciu danego poziomu od początku poruszały się w taki sam (zaplanowany?) sposób - co powodowało dużą przewidywalność gry i łatwość jej przejścia.
W moim projekcie zakładam różne rodzaje plansz, losowe wędrowanie kulek po planszy z różną prędkością a także różne rodzaje "mostków" (np. w kształcie litery L) i różne poziomy trudności (nie tylko większa liczba kulek jak to było w oryginale). Dodatkowo, moja koncepcja jest taka, że jak będzie ZONG to gra będzie mogła trwać nadal – co będzie uzależnione od ustawień (chodzi o to, że jak zaczyna się grę od początku to strasznie to irytuje – a przecież nie o to chodzi, głównie chodzi o ćwiczenie podzielności uwagi…).
W załączeniu przesyłam taki wstępnych wzór planszy (wykonane w excelu – to nie jest ostateczna wersja tylko pewien wzór!) byście zobaczyli dokładnie na czym gra polega.
Niebieskie kratki to droga, po których będą poruszać się kulki. Na każdym skrzyżowaniu kulka będzie skręcać w losową stronę.
Kwadraciki czerwono zielone to miejsca, skąd będą „wyjeżdżać” nowe kulki (np. na początku gry lub z czasem, gdy będzie zwiększał się poziom).
Kwadraty czerwone to miejsca, gdzie będą wspomniane mostki. Każdy mostek będzie mógł być ustawiony albo pionowo albo poziomo. Jak kliknie się na dany mostek myszką to zmienia on położenie (obraca się). Chodzi o to, że jak piłeczka będzie się poruszać z góry na dół lub z dołu na górę to mostek powinien być ustawiony pionowo a gdy piłeczka będzie poruszać się w poziome to mostek również powinien być ustawiony poziomo. Brzmi prosto, ale gdy jest więcej kulek to nie jest to takie proste zadanie :].
Na chwilę obecną chyba wystarczy. Więcej szczegółów podam, gdy będą osoby zainteresowane. Wiele rzeczy może zostać ustalone również wspólnie – na co również liczę, bo jest kilka „problemów” związanych z moimi założeniami, które można rozwiązać na kilka sposobów ale przydałoby się wybrać ten lepszy i chciałbym to omówić- :).
Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości to się nie krępujcie!!!
Wszelkie pytania, sugestie, propozycje, rady etc. mile widziane.
Pisać możecie albo w tym wątku pod spodem, albo do mnie na priv-a.
Pozdrawiam i czekam na odważnych ;).
Uwagi końcowe
Jeśli znajdą się chętni – najlepiej 2 lub więcej osób - do niniejszego projektu to ruszamy pełną parą ;D.
Projekt jest ogólnie dostępny i Open Source.