xirc jak zalogowac sie na kanal podczas wlaczania formy

0

witam mam problem
chcĘ napisac program ktory po wlaczeniu zaloguje sie na serv irc-a i wejdzie na podany kanal
uzywam komponentu xirc.

irc.host:='hostl';
irc.UserInfo.Nick:='nick';
irc.Connect;
irc.Join('#nazwa kanalu');

oto prosty kod:> w oncreate formy. niestety nie dziala wejscie na kanal.
jak zrobie przycisk wszystko dziala poprawnie lecz ja potrzebuje programu ktory odpali i zaloguje sie sam.

czy jest ktos w stanie mi pomoc?

za kazda wskazowke bede wdzieczny

Pozdrawiam [glowa]

0

irc.Join('#nazwa kanalu'); - Daj to w zdarzeniu onLoggedIn

0

może to daj w onshow albo w taimerze :>

0

wielkie dzieki
onLoggedIn
dziala pieknie

0

mam jeszcze jedno pytanko:
nie znam za dobrze komponentu xirc wiec czy mog by mi tkos pomoc

chcĘ napisac program który po otrzymaniu komendy bedzie wykonywal odpowiednia czynnosc
tylko ze nie wiem jak napisac ze zmienna powiecmy x= tresci wpisanej na kanale przez kogos

przyklad bo nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano: (tylko ze przyklad jest podany na programie ktory ma podobna funkcje co ten co chcĘ na irc-u napisac tylko ze jak widac to jest na gniazdach)
<jak zastapic polecenie z gniazda ReceiveText na polecenie z xirc?>

var
x:string;
begin
wiadomosc:=Socket.ReceiveText;
if (x:='opencd') then
begin
MciSendString('Set cdaudio door open wait',nil,0,handle);

czy ktos potrafi odp na to pytanie?
Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0