progressbar działający przez absolute ?

0

witam !

a oto moje pytanie na dzisiaj :) :

jak standardowo działa ProgressBar każdy wie.

zastanawiam się jednak, czy nie dałoby się jakoś tak zrobić, żeby przypisując wartość w jakimś tam unicie A do zmiennej Z zadeklarowanej w jego sekcji interface, zmieniać postęp componentu na formie zadeklarowanej w unicie B, który unita A ma w sekcji uses. po prostu nie chcę grzebać w tym pierwszym wymienionym, który jest 'jądrem' programu i zbiorem jego kluczowych procedur.
wyobrażam sobie to tak że na początku działania programu (forma w B) pobieram adres zmiennej Z, i jakoś go podpinam do właściwości Position ProgressBar'a. podejrzewam że to jak zwykle tylko takie moje mżonki, ale co tam. może ktoś próbował ?

0

Musiałbyś go podpiąc do jakiejs pętli albo timera, co zwykle nie jest dobrym rozwiązaniem. Raczej nie obejdzie sie bez modyfikacji głownej czesci programu.

0

też tak niestety myślę. zresztą, i tak by to nie działało bo na pewno to dopiero jawne wywołanie przypisania powoduje uruchomienie całego kodu odpowiedzialnego za 'graficzny' postęp...tak sobie potem pomyślałem. ale dzięki za jakiś odzew !

0

hmm...pogrzebałem w kodzie swojej biblioteki, dodałem kod odpowiedzialny za ProgressBara i jestem mocno zdziwniony. wydajnością tego, a przecież inaczej się nie da napisać. jeśli obróbka jakiegoś pliku dotychczas trwała 13 sekund, to teraz, przy zaledwie 170ciu (około) odświeżeniach właściwości Position potrafi to robić sekund 50 !!!

0

Bo za każdym razem odrysowujesz komponent i nic na to się nie da poradzić. Najwyżej uaktualniaj progressbar co kilka iteracji.

0

jak na mój gust, to i 1000, i kilka razy nawet więcej odświeżeń nie powinno zabierać tyle czasu procesora, dziwne. tym bardziej że znalazłem sobie inny ProgressBar i mi chodzi tak jak powinien.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1