Graphic32 - dlaczego tak wolno?

0

Witam

Korzystam z darmowego komponentu Graphics32. Ogólnie działa bardzo fajnie i szybko za wyjątkiem rysowania na Canvas. Kiedy próbuje narysować coś przy ustawionym pen.mode na pmNotXor okazuje się, że rysowanie odbywa się wyraźnie wolniej niż na standardowym Timage.

Czy ktoś spotkał się może z tym problemem? Jeśli tak to jak sobie z nim daliście radę?

Tomek

0

Szybciej będzie jeśli rysował będziesz w pamięci po bitmapie, a później "wrzucał" ją na canvas funkcją BitBlt, daj znąc czy pomogło... ;)

0

Witam!

Niestety nie pomogło. Dalej działa zbyt wolno :-(.

Chcę stworzyć prosty edytor graficzny (powiedzmy, że takiego painta) i chcę aby linia "ciągnęła się" za myszką podczas rysowania - tak jak to jest w każdym programie graficznym.
W jednym z wcześniejszych postów ktoś podpowiedział mi, że do tego celu dobrze jest wykorzystać pen.mode ustawiony na pmNotXor.
Spróbowałem i to jest to czego szukałem. Niestety chcę skorzysać z Graphics32 i okazuje się, że działa to trochę za wolno przy większych bitmapach (1200 na 1024). Podczas ciągnięcia myszką linia sprawia wrażenie jakby "goniła" myszkę z pewnym opóźnieniem. Efekt jest niesympatyczny.
Na komponencie Timage działa szybciej chociaż też nie idealnie.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

Rysowanie wcześniej w pamięci i kopiowanie przez BitBlt niewiele pomoga.

P.S. Odpowiedź jest trochę późno ale temat niestety musiałem odłożyć na parę tygodni.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1