Wypełniony graniastosłup i inne

0

Witam.
Zastanawiam się nad problemem narysowania wypełnionego graniastosłupa w Delphi, na PaintBox powiedzmy.

Narysowanie go niewypełnionego nie sprawia problemów, bo składam go z linii.
Najpierw robie pierwszy prostokat, potem uwzgledniajac "odchylenie" na umownej osi Z rysuje drugi prostokat. Potem rysuje łączenia z wierzchołków.

Problem polega na tym, że nie da sie zrobic w ten sposób wypełnienia.
Procedura Rectangle() najwyżej narysuje dwa prostokąty, ale nadal będą braki tła na złączeniach. Innymi słowy wypełnione będą tylko ściana na pierwszym planie i ściana pod nim (bo tylko to są regularne prostokaty).

  1. W jaki sposób wypełnić więc graniastosłup kolorem, prościej: w jaki sposób wypełnić wszystkie ściany graniastosłupa? Nie moge poprzez prostokaty z uwagi na sfromułowanie procedury (x1,y1,x2,y2).

  2. Czy istnieje procedura w rodzaju:
    Figura4wierzchołkowa(x1,y1,x2,y2,x3,y3,x4,y4 : integer; BgColor,LineColor : TColor); ? // BgColor ma wypełniać twór ograniczony tymi wierzchołkami (w praktyce: cała figure)

Pozdrawiam

0

polygon?

0
tface  : array of TPoint; // tablica punktow naszej figury

Canvas.Polygon(tface); // narysowaie wypelnionej figury kolorem Canvas.Brush

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1