Wygladzanie czcionek

0

Wie moze ktos jak uzyskac wygladzanie czcionek w aplikacji ??

Chodzi mi o takie cos jak jest np w M$ W_XP

Jakies zrodlo etc.

0

Ja sprobowalbym dysyc prymitywnie:
Dla koloru czarnego: zmienilbym kolor Canvasa na szary i skopiowal 4 razy tekst - 1piksel wyzej, 1 nizej i 2 boku a na koncu po srodku narysyowalbym na czarno glowny napis.
NIe mam pojecia jaki bylby efkt, ale sprobowac mozna :)
Pozdrawiam

0

Podejrzewam, że kiepski, poza tym nie wyszłoby wygładzanie, ale coś w stylu efektu glow :P. Może po prostu znaleźć jakiś algorytm do antyaliasingu?

0

jest na torrym, tylko nie pamietam czy dokladnie do tego, czego potrzebujesz, ale powinno dac sie go latwo przerobic :)

0

Są 2 sposoby pewne:

  1. FreeType Library, wersja 2 albo 6, są do tego unity delphiowe strona: <url>www.freetype.org</url>
  2. Metoda FSAA (full scene anti-aliasing, powodzenia z tym): Rysujesz tekst na pamięciowej bitmapie o rozmiarach (width i height) min 4x większych od porządanych, a potem przeskalowujesz.

FreeType jest lepsze, mimo iż trudniejsze w skumaniu... A poza tym przeskalowanie nie będzie takie znowu super, bo trzeba wymyślić jak dobrze przeskalować (jakimi algorytmami, chyba bicubic będzie najlepszy).

Jest jeszcze trzecia, ale najcięższa: Fonty to chyba dane wektorowe, czy krzywe, ale na pewno nie bitmapowe (a i takie są) więc możesz spróbować bezpośrednio wyrysować kształt fontu tak jak chcesz, a przy dobrym sposobie będziesz miał zagwarantowany efekt gładkich czcionek.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1