Ekonomista musi napisać Program ;o( w Pascalu

0

Witam Wszytkich

Mam następujący problem. Studiuje ekonomie i musze napisać program w Pascalu.
Z prostymi programami jeszcze sobie jakoś radzę

Ale ten program co mam go napisac po prostu mnie przeraża

Opiszę co ten program ma robić:


Ma obliczać pola figur płaskich takich jak:
-kwadrak
-prostokąt
-trójkąt
-koło
-romb
-trapez.
Następnie figury musza się obracać wokół własnej osi < pionowej >
I na końcu musi obliczać:
-pole powierzchni
-objetość.

To jest treść programu.

Proszę o pomoc wszytkich mądrzejszych od siebie

Z Góry Dziekuję

0

Nie widzę problemu... jak to mawiał ślepy dżokej...

Ma obliczać pola figur płaskich takich jak:
-kwadrak , pole := a * a;
-prostokąt , pole := a * b;
-trójkąt, pole := (a * h) / 2
-koło, pole := 3.14 * r^2;
-romb, nie pamietam .. zajrzyj do tablic...
-trapez. , j/w
Następnie figury musza się obracać wokół własnej osi < pionowej >
I na końcu musi obliczać:
-pole powierzchni
-objetość.

.. odpowiednie wzory z tablic matematycznych, tam jest wszystko ...

0

Jak ty chcesz obliczać objętość figur płaskich? Albo obrazać je wg. osi pionowej w 2d? :)

0

Dla mnie ten program jest kosmiczny 😢

DETOX jeśli dla ciebie jest to takie prostę to może byś pomógł mi w napisaniu.
Byłbym BARDZOOOOOOOOOOOOO wdzięczny za POMOC :D

Bo ja kumam co nieco z Ekonomi a tego programu sam nienapiszę 😢

PROSZĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘ POMÓŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ

0

sorry.. może kto inny ci pomoże .. sam mam masę rzeczy na głowie, session_start(); :-/

0

pisze z pamieci, wiec nie jestem pewny czy bedzie dzialac jednkaze powinno
mam nadzieje ze bedziesz potrafil tego uzyc.

function pkwadrat(a:integer):integer;
begin
pkwadrat:=a*a;
end;

function pprostokat(a,a:integer):integer;
begin
pprostokat:=a*b;
end;

function ptrojkat(a,h:integer):integer;
begin
ptrojkat:=(a*h) div 2;
end;

function pkolo(r:integer):integer;
begin
pkolo:=round(2*3.14*r*r);
end;

function promb(d1,d2:integer):integer;
begin
promb:=(d1*d2) div 2;
end;

function ptrapez(a,b,h:integer):integer;
begin
ptrapez:=((a+b)*h) div 2;
end;
0

Dzięki "WESOLODI" :)

Może byś mi pomógł z drugą cześcią zadania tzn.:

......
......

Następnie figury musza się obracać wokół własnej osi < pionowej >
I na końcu musi obliczać:
-pole powierzchni
-objetość.

Byłbym Tobie bardzo wdzięczny :) Widzę że wiesz dokładnie o co chodzi w Pascalu

Jesteś dla mnie wielki :)

// lizus :p - ŁF

0
function vkwadrat(a:double):double; {walec, wys a}
begin
  vkwadrat:=pi*a*a*a/4
end;

function vprostokat(a,b:double):double; {walec, wys b}
begin
  vprostokat:=pi*a*a*b/4
end;

function vkolo(r:double):double; {kula}
begin
  vkolo:= pi*r*r*r*4/3
end;

{skoro figury mają oś, to są symetryczne, więc:}
function vtrojkat(a,h:double):double; {kula}
begin
  vtrojkat := pi*a*a*h/12
end;

function vromb(d1,d2:double):double; {kula}
begin
  vromb := pi*d1*d1*d2/12
end;

function vtrapez(a,b,h:double):double; {kula}
begin
  vtrapez:= pi*h*(a*a+a*b+b*b)/12
end;

przy czym ostatniego wzoru nie jestem pewien, bo jestem chwilowo chory i wychodzą mi różne dziwne rzeczy (aczkolwiek po podstawieniu a=b wzór sie zgadza z tym dla prostokata).
whatever.

0

Dla typu double proponuje uzyc na początku progrmu dyrektywy (po prostu wpisać to): {$n+} ewentualnie we wcześniejszej linijce {$e+} - jeśli masz procek poniżej 486 DX/DLC.

// to tak przy okazji

// hehe, windows 2003 na 386SX :p - ŁF

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1