no coz nie wiem czy podobny problem byl tu poruszany jesli tak to sorki za zasmiecanie forum, ale mam problem
jestem raczej poczatkujacy w delphi, ale musze zrobic na zaliczenie program - pong
sprawa wyglada nastepujaco:
chce miec wersje offline na klawiaturze na 2 graczy i staram sie to zrobic w nastepujacy sposob (Delphi 6):
definiuje 2 TPaintBoxy: line1 i line2 - w nich beda paletki
w Procedurze FormCreate - ustalam polozenie i rozmiar tych paletek:
np:
Line1.Width:=30;
Line1.Height:=70;
Line1.Top:=100;
(to samo oczywiscie dla drugiej)
w Procedurze FormPaint rysuje te paletki
with Line1 do
begin
Canvas.Pen.Width:=30; //szerokosc deseczki
Canvas.Pen.Color:=clBlue; //kolor
Canvas.MoveTo(0,0); //ustaw na pozycji (0,0)
Canvas.LineTo(0,70);//rysuje dececzke dl 100 pikseli
end;
no i teraz sedno problemu
procedura OnKeyDown:
za pomoca funkcji case (lub 4 if) sprawdzam jaki zostal nacisniety klawisz: gora, dol dla pierwszej, w, s dla drugiej. Problem polega na tym ze one sie ruszaja, tylko ze sie blokuja - znaczy nigdy nie jada 2 na raz - w czym lezy klopot ???(przegladalem zrodla tego ponga z tej strony, ale nie rozumiem tego watku i jego wywolywania)
z gory dziekuje za odpowiedz