Algorytm AI. POMOCY!!!

0

Wie ktoś może jak się robi algorytm AI. Czy to się robi w jednym, oddzielnym pliku? Wiem, że trzeba używać instrukcji if...then, ale jak się do tego zabrać. Może jakieś pomocne linki. Czy potrzebne jet stworzenie w projekcie nowego modułu? Jak zrobię w innym module, to jak zrobić odwołania w module, w którym robię. Wiem, że zadaje może i za dużo pytań na raz, ale szukałem polskich stron z takimi tematami i znalazłem jeden, krótki artykuł, gdzie pisano tylko o instrukcji if bez żadnych przykładów.--DELPHI 6
-
[email protected]

0

Ja troszeczkę wiem na temat ale nie podam ci kodów chociaż chętnie bym chciał pomóc (tylko ze mogę pomóc z objaśnienieami)

Dobra

:)

Odpisz na forum - jaką grę chcesz stworzyć - co ma robić twoje AI?? jeżeli tego nie będę wiedział to ci nie pomogę (jak skontaktujesz się ze mną na gg to też chętnie pomogę w pisaniu algortymów (kodu))

pozdrawiam ZIOMBER {hello}

0

Grałeś może w kknd? Jeśli nie to jest to gra RTS z 1996 roku. Chciałbym zrobić coś podobnego. Dużo osób mówi o jakimś engine gry. Wiem, że to jest silnik gry i wszystko się na nim opiera, tylko nie wiem czyw nim jest AI czy jest oddzielnie. No i rzecz oczywista JAK TO ZROBIĆ. --DELPHI 6
-
[email protected]

0

W enginie jest na 99% AI :] spoko ja też robię gierkę RTS :] heh
I też potzrzebuję AI - jak coś uda mi się zrobić dam ci znać (tylko podaj maila)

0

W podpisie jest podany. A jeśli nie pisze to [email protected] powinienem odebrać. A tak w ogóle to może robiłeś gry karciane. Mam chętke taką zrobić, ale jak to bywa w życiu zawsze na przeszkodzie te AI stoi no i nie da rady jak się nie wie. Może możesz pomóc. :-) --DELPHI 6
-
[email protected]

0

wejdźcie na http://warsztat.pac.pl--You may say I am dreamer...

0

Byłem już kiedyś na tej stronie i pamiętam, że chyba był tam tylko jeden artykuł o AI. :-) --DELPHI 6
-
[email protected]

0

Jeżeli chodzi o gry karcaine to ja umię tylko grać w "wojnę" i nic poza tym ;(
Powiedz mi do jakiego typu gry karcainej chcesz mieć AI - zobacze co sie da zrobic :)
(do gry "wojna" bardzo łatwo zrobić AI {browar} )

0

ALE TERAZ W NIE PO PROSTU OBRODZIŁO!!!!!! :O {brawo} --You may say I am dreamer...

0

moze wam cos przyjdzie na mysl po tym poscie:
A AoE2 (Age of Empires 2) mozna zrobic własny skrypt AI to polega na tym, że piszesz mu zalecenia np. robi robotników dopóki nie ma 20, 6 robie drzewo; jesli drewna wiecej niz 3000 to zbuduj stajnie itp.--Delphi 6
Pozdrowienia{hello} ,
Moderator Imperior

0

Mógłbym spróbować zrobić grę "tysiąc" lub "3 5 8". A tak w ogóle to jak się robi jakiś algorytm AI. Może może mógłby ktoś napisać przykładowy algorytm lub wyjaćnić jak to się po kolei pisze. :-) --DELPHI 6
-
[email protected]

0

ZIOMBER napisał:
W enginie jest na 99% AI :]

Z tego co wiem, to AI nie znajduje sie w enginie. Engin to sa tylko zasady co mozna robic a czego nie (wspanialy opis enginu :) ), a sztuczna intelignecja to już zupełnie inna rzecz.

0

A może wiesz albo znasz jakiś przykład jak się robi AI. :-) --DELPHI 6
-
[email protected]

0

masz np speedbuttona na formie

i masz timer 1 na formie i teraz

w tym timerze

bot (to twoj chopek reagujący na cośtam a speedbutton to ty :)

załózmy, że przesuwasz ten speedbutton.
i załóżmy, że "bot" to też speedbutton
ustaw interval w timerze na 1

if speedbutton1.left = bot.left - 30 then
begin
bot.left := bot.left + 15;
end;

if speedbutton1.left = bot.left + 30 then
begin
bot.left := bot.left - 15;
end;

if speedbutton1.top = bot.top + 30 then
begin
bot.top := bot.top - 15;
end;

if speedbutton1.top = bot.top - 30 then
begin
bot.top := bot.top + 15;
end;

to jest takie AI ;)

bot nie pozwoli się zbliżyć speedbuttonowi1 do siebie

powinno działać ale nie wiem nie sprawdzałem piszę z głowy

0

Spoko. Spróbuję a na pewno się uda. :-) :-) :-) --DELPHI 6
-
[email protected]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1