KTÓRE KLASY TRZEBA TWORZYĆ??

0

np H : THandle................i nie trzeba przecież H.Create( jeżeli w ogóle coś takeigo jest ;-) ).....więc które klasy trzeba tworzyć konstruktorem a które nie?? :

0

Dla obiektów trzeba uzywać konstruktora.

Konstruktor przydziela miejsce w pamięci dla klasy i wykonuje przy okazji różne inne rzeczy zaplanowane przez autora klasy przy jej tworzeniu.

0

a THandle to nie jest obiekt???

0

Każdy obiekt ma wywolywany swój create albo inny konstruktor kiedy jest tworzony, nawet jeśli ty tego nie robisz.

Niektóre obiekty jak np tbitmap, ktore tworzysz dynamicznie trzeba utworzyć ręcznie, czyli wlasnie konstruktorem dla niego wlaściwym.

A co do THandle to jest to de fakto typ integer, ale jeśli chodzi ci o THandleObject to to juz jest obiektem.

Zmienne nie wymagaja tworzenia z wyjatkiem zmiennych dynamicznych albo np tablic dynamicznych. Natomiast zmienne można zinicjalizować tzn przypisac im jakąś wartość początkową. Obiekty tworzone przez formatkę są tworzone automatycznie ale te które tworzysz po utworzeniu formatki musisz utworzyć sam. Zwykle wykonuje się to przez wywołanie Create obiektu i przypisanie go do zmiennej o typie gegoż obiektu czyli np.:

procedure stworz;
MojObiekt: TObject;
begin
MojObiekt:=TObjectCreate(self);
//tu wykonujesz jakiesz działania na obiekcioe
MojObiekt.Free; //Obiekt zawsze należy zwolnic po uzyciu (ale nie koniecznie w tej samej procedurze, itp) ale wtedy mogą byc kłopoty z jego znalezieniem) inaczej mogą występować ciekawe skutki uboczne
end;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1