Ja chyba nie rozumiem do końca. Gdzie konkretnie jest problem?
Ogólnie liczenie czasu to trudna i wredna działka, natomiast typowym rozwiązaniem jest właśnie ustalenie "daty 0" i liczenie od tego momentu – czy to sekund, dni, minut, czy jakiejkolwiek innej jednostki czasu. W podobny sposób jak działa unix timestamp, tj. liczba sekund od północy 1 stycznia 1970 roku UTC. Albo inny czas juliański, gdzie liczymy dni (i części ułamkowe dni) od 1 stycznia 2000 roku (J2000.0). I jeżeli liczysz w taki sposób, to potem się da transformować, np. oznaczając, że 1. era zaczęła się w czasie 0 i trwała do dnia 2345.0, a Roderion panował w dniach 2345.0 do 25550.0 (70 lat, zakładając, że rok ma 365 dni). Jeżeli masz monotoniczny, ściśle rosnący system liczenia czasu, to potem możesz bez problemu dokładać tam wszystko, o czym zamarzysz, łącznie z sekundami przestępnymi i cyklami lunisolarnymi.
Natomiast co do komponentów i wyświetlania/pobierania czasu, to to nie ma sensu, aby próbować zmuszać wbudowane komponenty do przyjmowania/wyświetlania twojego czasu. Nawet jak pójdziesz do roku 3236 to i tak doba będzie miała 24 godziny, a rok 12 miesięcy, co może być kompletnie niezgodne z twoim światotwórstwem. Niestety, ale najlepszym systemem będzie zrobienie wszystkiego od zera, jako zestawu własnych komponentów, które już np. miesiące będą pobierały z zewnętrznej listy, a nie "z systemu". A i tutaj może być problem, w zależności od tego, jak skomplikowany zbudujesz system liczenia czasu.
Zobacz np. jak bardzo rozbudowany jest (i może być) https://app.fantasy-calendar.com/
Bawię się w podobne klimaty (światotwórstwo/worldbuilding) i poszedłem w stronę liczenia sekund od "daty 0". Mimo że system liczenia czasu nie jest oparty o sekundę, ale o własną jednostkę ban, to mam przeskalowanie do SI – ban trwa 0,45 sekundy i na tej podstawie robię sobie wyliczenia. Ale już kalendarz opiera się o 10 miesięcy, które mają po 31 dni, podzielone na 3 tygodnie po 10 dni, które mają swoje nazwy, plus "dzień specjalny", który nie jest częścią żadnego tygodnia. Żaden wbudowany komponent nie obsługuje takich kombinacji, a nie doszliśmy jeszcze do tego, że nazwy (dni/miesięcy) są we własnym języku...
I jeszcze co do wielu światów – musisz mieć synchonizmy, tj. takie daty, które zdarzyły się w znanych momentach w wielu światach. Czyli na przykład wiedzieć, że "data 0" świata A to "8521 dzień, 8 godzina i 12 sekunda" świata B. I potem można to sobie obliczać, ale jak chcesz zrobić zapytania do bazy to i tak musisz podawać, w jakim czasie pytasz ;) Dla wielu światów warto mieć "wspólny" czas, nawet jeżeli fabularnie jest nieuzasadniony.