OpenGl w Delphi? albo Direct3D ?

0

Witam...

czy jest jakies narzedzie ktore [???] pozwalalo by uruchamiac w Delphi jakies obiekty trojwymiarowe w standardzie OpenGL albo Direct3D? troche zazdroszcze moim kumplom ktorzy bez problemu sobie z tym radza w C, aco my Delphinowcy mozemy zrobic...?

0

Może moduł OpenGL starczy?? Jest standardowo w D6 i D7.

0

Wystarczy, ale nie mam pojecia jak tego uzyc bo pomoc Delphi milczy niczym grób. Jedyne o czym mowi to to ze ten modul w porownaniu z wersja Delphi 5.0 zostal przeniesiony do innego pliku.

Mozesz mi wskazac jakies miejsca, skad moge zaczac?

0

(piszę to już chyba 50 raz.. )
DelhiX, a w nim : DXDraw + DX3D który obsługuje pliki *.x (obiekty 3d, można robić takowe w 3D Studio, a potem konwertować)

0

Z tym ze DelphiX od roku 2000 przestalo sie chyba rozwijac, popraw mnie jesli sie myle?

0

Z tym ze DelphiX od roku 2000 przestalo sie chyba rozwijac, popraw mnie jesli sie myle?

Tak, chyba to prawda.. Ale w tym jest sens, przecież sam DirectX rozwija się cały czas. Gdy aktualizujesz DirectX, mimowolnie aktualizujesz także programy wykorzystujące DelphiX.

0

OpenGL jest jednak lepsze!! OpenSource przecież :)

Poszukaj w googlach kursów, najlepiej do BCB (do Delphi nie anjdziesz...). Tłumaczeni BCB->DElphi jest raczej proste.

0

http://nehe.gamedev.net - kurs OpenGL od zera, kody ponad połowy lekcji w Delphi (zresztą jek zrozumiesz te 23 lekcje w Delphi to resztę z C++ już sobie sam przekonwertujesz) - jedyny minus : wszystko po angielsku :(.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1