Pitch Roll Yaw. Jaki komponent do zobrazowania odchyłek?

0

Witajcie,

Potrzebowałbym zrobić w delphi zobrazowanie odchyleń (pitch, roll i yaw). Coś w ten deseń:
screenshot-20211005140205.png

Udało mi się to zrobić w OpenGL ale wymaga to sporo ustawień: sceny, kąta początkowego itd itd. Czy macie jakieś gotowe narzędzie pod delphi gdzie można takie zobrazowanie po prostu użyć bez konieczności dziergania wszystkiego?

0

Wstaw ten obrazek w komponent Image :D

Podaj więcej szczegółów. Na czym ma polegać zobrazowanie odchyleń? Chcesz jakiś model wyświetlać, żeby użytkownik mógł nim sobie obracać?

3

Dobra zrobiłem już na zwykłych shap'ach :) Project2.zip

3

W załączniku projekt pod FireMonkey/FMX. Projekt śp. Pawła Głowackiego. DelphiArrows3D.zip

1

@woolfik:
Odpaliłem sobie ten projekt, ale nie widzę tego zobrazowania. Ot, animacja kilku predefiniowanych wartości. Zrób to porządnie, tak by użytkownik mógł sterować każdą wartością kąta. Warto też jako parametr uwzględnić kolejność składania kątów oraz to czy składasz je "wewnętrznie" czy "zewnętrznie", bo same wartości tych trzech kątów możesz złożyć na kilka sposobów.

0

Nie ma strzałek bo takie zobrazowanie wystarczy. Co do sterowania to nie ma takowego bo to jest tylko reprezentacja danych z akcelerometru dlatego napisałem, że poradziłem sobie zwykłymi shape'ami na TDraw3D

0

Taką "aplikację" to już wolałbym zrobić w Blenderze jako animacje na klatkach kluczowych.
Przynajmniej byłoby widać z jakiego stanu do jakiego przechodzi transformacja obiektu.
A w Unity 3D oprogramowanie czegoś takiego byłoby jeszcze prostsze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1