Pomoc![Delphi] Porównanie BitBtn

0

Witam! [piwo]
Robię prostą gierkę kulki, coś w rodzaju tetrisa. Na BitBtn-ach jest ładowana grafika czyli tytułowe kulki. Jak porównać czy na sąsiednich przyciskach są te same bitmapy. Próbowałem na kilka sposobów m.in. przez Bitbtn.glyph.Pathname ale zwraca ona wartość TBitmap. Jesli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny.
Dzięki...
Pozdrawiam wszystkich!!!

0

Moze wstawiajac bitmape na BitBtn-a ustawiaj jego Tag na numer bitmapy. I potem odczytuj Tag. Chyba bedzie najlatwiej.--Pawel {Delphi 6 Personal}

Po pierwsze: naciśnij F1

0

tablica : array[0..iloscpol-1,0..iloscpol-1] of boolean;

teraz za pomoca bitbtn wpsujesz

tablica[x,y] := true;

i sprawdzanie
petla i do dziela //btw robei ot tak wiec nie ustrzezesz tego kodu od bledow mowie ci! bedzie sie chrzanic :)

if tablica[x,y] = true then
begin
if ((tablica[x+1,y] = true) and (tablica[x+2,y] = true)) then cosik
end;

nie bede tu sie rozpisywal bo to spartanska metoda .........

0

Sie ma!
Robię cos podobnego i zrobiłem to w ten sposób:
y:=0;
for j:=1 to 9 do {wygrana w poziomie}
begin
h:=0;
for z:=0 to 4 do
begin
licz:=0;
for i:=1 to 4 do
begin
if TabBitBtn[z+y].glyph.TransparentColor=TabBitBtn [i+h+y].glyph.TransparentColor then
licz:=licz+1;
end;

  if licz=4 then
    begin
     for i:=0 to 4 do
     begin
     TabBitBtn[i+h+y].glyph:=BitBtn85.glyph;
     end;
     exit;
    end ;
  h:=h+1;
 end;

y:=y+9;
end;

Jednak nie do końca dziala a dokładnie jest problem z pętlą for j:=1 to 9 do nie zawsze znikają wygrane czasem trzeba cliknąć parę razy gdze indziej i dopiero wtedy spróbować jeszcze raz.
I mam też pytanie(sorki że się tak rozpisuję)
Czy ktoś wie może jak zrobić żeby zablokować ładowanie się kulki, jeśli
ktoś kliknie na puste pole ale obstawione przez inne kulki, czyli do którego nie ma dostępu czy procedura ma wyliczać drogę? or something
Wielkie dzięki! Pozdrówka [cya]

0

[i]Czy ktoś wie może jak zrobić żeby zablokować ładowanie się kulki, jeśli
ktoś kliknie na puste pole ale obstawione przez inne kulki, czyli do którego nie ma dostępu czy procedura ma wyliczać drogę? or something[/i]

Nie wiem, czy o to wam chodzi, ale parę lat temu pisałem taką prostą gierkę. Jak chcecie to mogę wam przesłać kod (ostrzegam, że strasznie nieczytelny - jak ja kiedyś pisałem). Oczywiście nie działa to najlepiej (nigdy nie skończyłem :-P )

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)

Apel: Piszcie w tematach o jaki język programowania chodzi np. : [Delphi], [C++], itp.

0

Jeśli możesz przesłać mi ten kod to byłbym wdzięczny.
[email protected]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1