Prosta gra w stylu GTA.

0

Dla wszystkich niedowiarków w Delphi da się zrobić dużą fajna grę ala GTA Gierka+SourceCode.

1

dużą fajna grę

~50 KB kodu, z czego 20% wygenerowane przez Delphi to dużo? Phi, programy które piszę na nudę w jeden dzień są większe ;]

A odnośnie kodu - nieczytelny, beznadziejnie napisany (nazwy identyfikatorów oraz liczne literówki!).
Który to już raz taki temat założyłeś - trzeci (wcześniej bodajże pod innym nickiem)?
No i powtarzam po raz kolejny: formy nie służą do tworzenia gier!
Od tego są dedykowane silniki graficzne, fizyczne oraz dźwiękowe, bo fizyka w tej grze po prostu leży. Grafika podobnie.


Edit: oczywiście to dobrze, że się tym interesujesz i masz jakieś próby pisania czegoś większego, lecz musisz mieć też na uwadze, że to nie jest takie proste i po prostu rozwiązania z których korzystasz są niepotrzebnie skomplikowane, a kod który piszesz jest niezwięzły. Odłóż sobie ten kod i nie zmieniaj go przez np.3 miesiące, po czym po tych trzech miesiącach znowu na niego spójrz i zobacz, ile z niego jesteś w stanie zrozumieć.
0

Dla wszystkich niedowiarków w Delphi da się zrobić dużą fajna grę ala GTA Gierka+SourceCode.

To nie jest ani duże, ani fajne - to największe dziadostwo jakie kiedykolwiek w dziejach Ziemi napisał nobek; Nie dość, że prawie cały kod wygląda właśnie tak:

var
  Game: TGame;
  XP:INTEGER;
  YP:INTEGER;
  MX:INTEGER;
  MY:INTEGER;
  WLAS,NRW:INTEGER;
  POLE:INTEGER;
  MAXOBIECT:INTEGER;
    P:TEXT;
  INI:INTEGER;
  XK,YK,TK,NK,PIP,TEXTI,SEY:INTEGER;
  KUP,KDOUN,KR,KL,KECS,STOP,OPENER:WORD;
  RAM : ARRAY [0..10,0..5] OF INTEGER;
  OBIEKT: ARRAY [1..1000,0..7] OF INTEGER;{6.Demage7.Typ Car}
  DRIVE: ARRAY [0..1000] OF Boolean;
  GO: ARRAY [1..1000]OF BOOLEAN;
  GRAFIC:ARRAY[1..280]OF TIMAGE;
  KULA:ARRAY[1..214]OF TPOINT;
  KULAK:ARRAY[1..214]OF Smallint;

  OBIEKTMINI: ARRAY [-1..1000,0..5] OF INTEGER;{0:X,1:Y,2:Picture,3:Obiekt in,4Ram,5Ram}
  PED: ARRAY [0..1000,0..4] OF INTEGER;{0:X,1:Y,2:Kierunek,3:Picture,4Obiekt in}
  STERNR,MAXOBIECTMINI,MAXPED,MAXPIC,MONEY,MISIA:SMALLINT;
  CEL:TPOINT;
  CELW:TPOINT;
  CELOB:SMALLINT;
  FM:SMALLINT;//FAZAMISSI
  STRMIS:ARRAY[0..20,1..70] OF STRING;
  BOMBA:ARRAY[1..20] OF TPOINT;
  BOMPIC:ARRAY[1..20] OF SMALLINT;
  BOMTIME:ARRAY[1..20] OF SMALLINT;
  GOMIS:BOOLEAN;
  TEST:INTEGER;
  MASTBE:INTEGER;
  PEDCEL:BOOLEAN;
  MSKIL:BOOLEAN;
  WEAIT:INTEGER;
  PICI:INTEGER;
  KLAT:INTEGER;
  MENFIG:BOOLEAN;
  TIK:INTEGER;

to jeszcze szlag mnie mało nie trafił, jak wciskając Spację c**** strzelił całą grę, zaczęła bombardować komunikatami AccessViolation i ledwo co udało mi się zamknąć proces; Na dodatek posrało mi wszystkie ikony na pulpicie, bo gra nie przywróciła właściwej rozdzielczości... Cała ta gra to jeden wielki WTF - 1878 linii debilnie napisanego kodu, wszystko globalne, prócz formularza wielkie 0 obiektowości, żadnego silnika gry, po prostu dziadostwo;

Może najpierw naucz się kodzić, potem napisz coś sensownego, a na koniec chwal się na forum; Największym plusem jest to, że w ogóle ta gra działa, ale tylko do czasu wciśnięcia Spacji; Trudno oczekiwać jakiegoś cuda, ale porównując tę grę do GTA to tak jakbyś napisał, że przerosłeś wszystkich mistrzów kodzenia razem wziętych; Popracuj najpierw nad wszystkimi elementami zanim pokażesz to komukolwiek; Ja grę oceniam na 2/10 - jeszcze daleka droga przed Tobą do stworzenia czegokolwiek podobnego do GTA, już o grywalności nie wspomnę;

I na dodatek wystawiasz grę z plikiem wykonywalnym ważącym 1,7MB, jakby nie łaska było go spakować jakimkolwiek kompresorem - wystarczył UPX z metodą -9 i rozmiar zmniejszył się do nieco ponad 200kB;

0

Odpaliłem to. Rozdziałka 800x600, w ustawieniach tryb "szypki" woła o pomstę do nieba. Po zakończeniu nie wraca do poprzedniej rozdzielczości, do tego przy podłączonych kilku monitorach przesuwa je, miesza.. Nagle miałem jeden nad drugim zamiast poziomo. Oczywiście do tego zadnej instrukcji, intro nie ma, tylko jakieś ikonki fruwają. Nie polecam uruchamiać w tej postaci

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1