Witam. Mam pytanie do forumowiczów, otóż czy znacie może jakieś engine'y 2D dla Delphi? Chciałbym zaprogramować platformówkę 2D, coś w stylu Lion King (dla przykładu jak to ma wyglądać). Najlepiej jakby ten engine nie korzystał z DirectX. Mam także drugie pytanie, czy znacie może engine 3D dla Delphi ale najlepiej korzystający z trybu Software a nie hardware ? Coś jak morfit? Dziękuję z góry i pozdrawiam.
sprawdz takie hasla:
Delphix
GLUT
moze cos tam znajdziesz...
Tylko, że glut i delphix wykorzustują tryb hardware, lecz chodzi mi o software. Miałem gdzieś TGMP czy coś takiego, lecz już linki są nie dostępne :-( A coś do 2D? Może Omega? Co o tym sądzisz?
ja niewiele sadze o grafice... kiedys probowalem sie bawic tym, ale
jakos sie w to nie wkrecilem, i wrocilem do aplikacji okienkowych.
nic wiecej nie jestem w stanie pomoc:/
No ort! mowi się trudno i idzie się dalej :-| Ale dziękuję, że próbowałeś ;-)
Hej
Czarny_Iwan tu masz sporo o Omedze kilka artów o pisaniu gier w 2D i nie tylko.
Polecam. Może akurat coś dla siebie znajdziesz
gosc
gosc napisał(a)
Hej
Czarny_Iwan tu masz sporo o Omedze kilka artów o pisaniu gier w 2D i nie tylko.
Polecam. Może akurat coś dla siebie znajdziesz
gosc
zapomniałem wstawić linka
Ooo dziękuję :-) to jest Omega o której mowiłem wcześniej, ale dziękuję że dałeś mi linki do poradników :-) o to mi chooodzilllo ;-) dziekuje i pozdrawiam :-)
Osobiście polecam Asphyre: duże możliwości, prostota obsługi, szybkość działania...
http://www.afterwarp.net/
Pawel200x.5, ale on chyba potrzebuje mocnej karty graficznej (DirectX 9), a ja potrzebuje tryb Software - dla laptopa Toshiba Portege 7020CT (karta NeoMagic). Czy to obsługuje tryb software? Bo ten pakiecik ciekawy...
DirectX to chyba każda karta obsługuje. :P
Kiedyś dawno pisałem w tym jakąś gierkę i w readme.txt mam napisane:
"Wymagania: DirectX (najlepiej 9.0 lub nowszy)".
Zresztą, tam chodzi tylko o DirectDraw, interfejsy dzwieku i sieci, a to raczej każdy sprzęt, który nie jest przedpotopowy, pociągnie.
Tak, ale to jest starszy laptop, którego używam do filmów i neta (ma bardzo małe rozmiary), a jego dane techniczne to: Pentium II 366MHZ, 64MB RAM, karta 2,5MB NeoMagic (akcelator DirectDraw) i uciągnie to ten pakiet? Nie licze na 70<x fpsów, lecz żeby te 40 było ;-)
Jak pracowałem z tym pakietem, to działałem na PII266MHz, grafa 4MB, więc na tym lapku powinno pójść... Najlepiej sciągnij, skompiluj demko i zobacz.
No spoko, wiadomo że spróbuje :-) już próbowałem obiekty 3D (GameBoy Advance) w DirectX i działało ładnie jakieś 30fps - jak na 3D w lapie takim to dobrze :-) jak skompiluje dam znac :-)
I jak Ci poszlo?
Johny_Morfina: GLUT to do OpenGL ;)
Zależy o czym mówisz... W OpenGL to on zyskuje max 11fps przy 640x480x32, V-Sync, FullScreen... jest nieźle jak na ten sprzęt... lecz co do Asphyre to jestem bardziej przekonany ponieważ on obsługuje tryb "software" o co mi chodziło ... niestety brakuje mu pliku "GDI32.DLL" :-( zaawsze pod górke :-(
Pytam o Asphyre gdyz sam go uzywam dosc intensywnie. A jakich funkcji z GDI potrzebujesz?
Chodzi mi o to, że te przykłady, które są w Asphyre nie chcą mi się na lapie uruchomić, ponieważ potrzebują pliku "GDI32.DLL" z brakującym eksportem. System to Windows Millenium Edition, DirectX wersja 9.0b. Powinno iść :-( próbowałem najpierw przykład o nazwie "Motionblur" nie działał, następnie "Plasma" też nie działał, aż doszedłem do końca i żaden niedziałał - wciąż "brak" tego pliku, a raczej funkcji w tym pliku, ponieważ ten plik jest w WinME :| Na XP mi działa, chyba wgram XP na lapka i będzie Git, co o tym sądzisz? a może znasz inne wyjście z tej sytuacji? Bo Asphyre prezentuje się najlepiej, funkcje 3D (wersja 3.10), łatwość, tryb hardware oraz software (nawet w 3D!) ... lecz nie działa u mnie ... :|
Na upartego moglbys sprobowac wgrac samp GDI32.DLL z winXp ale oczywiscie skutki takiego czynu moga byc oplakane;) Radze Ci tez przerzucic sie na Asphyre 4.x gdyz bedziesz mial do niego wiekszy support chociazby na forum. Chociaz nie wiem jak w Asphyre 4.x jest realizowany softwarowy rendering.
Wgranie WinXp wydaje sie byc najlepszym rozwiazaniem.