Gry 2D, mała pomoc.

Odpowiedz Nowy wątek
2011-09-01 18:14
0

Witajcie od dość długiego czasu uczę się c++, oraz znam trochę więcej niż podstawy winapi.
Mam zamiar napisać grę, która będzie troche bardziej zaawansowana niż saper itd. Tylko do tego potrzebuje biblioteki na pewno nie allegro. Mam czas, żeby się jeszcze uczyć. Co myślicie o directx?

Pozostało 580 znaków

2011-09-01 18:25
0

Do gry 2D chcesz użyć DirectX?
Jeżeli już, to lepiej na początek OpenGL, a najlepiej i tak zacząć od sapera (lub czegoś prostszego) ;)


edytowany 1x, ostatnio: Patryk27, 2011-09-01 18:26

Pozostało 580 znaków

2011-09-01 18:30
0

Do gry 2D chcesz użyć DirectX

a co w tym złego? istnieje mnóstwo takich gier

Pozostało 580 znaków

2011-09-01 18:32
Rev
0

I to nawet lepiej będzie ją zrobić w Direct3D, a nie jakimś starym DirectDraw.


Pokaż pozostałe 4 komentarze
No tak, ale nie tylko. Dzięki temu możesz użyć akceleracji graficznej i bardziej wydajnych rzeczy takich jak shader'y. - Rev 2011-09-01 21:00
nikt nie każe używać trzeciego wymiaru. OpenGL ma (miał? nie jestem pewien, ale takie widziałem, być może są deprecated) nawet funkcje pomijające trzeci wymiar (z końcówką 2f i 2d, ew. 2i). Po prostu wystarczy wyłączyć test głębi i rysować od najgłębszego obiektu (czyli od tła do GUI, tak jak się to w rastrowym rysuje). - Razi91 2011-09-02 01:07
Nie trzeba nawet rysować od najgłębszego. Można ustawić macierz rzutu na rzut prostokątny i używać współrzędnej Z tylko i wyłącznie do ustalania widoczności pikseli. W OpenGL jest funkcja glOrtho do ustalania tego rzutu. - Wibowit 2011-09-03 18:38
Nie byłbym takim zwolennikiem używania bufora Z. W przypadku gier 2d często używa się sprite'ów z przeźroczystością, jeśli jest ona "miękka", mogą być problemy z rysowaniem "pod". Miałem taki problem przy moim edytorze prezentacji 3d, gdzie przeźroczyste tło Big Bena przysłaniało tekst. - Razi91 2011-09-03 18:50
Ano fucktycznie. Ale z drugiej strony istnieje coś takiego jak Order Independent Transparency. Mimo wszystko, jeśli sortowanie jest łatwe i wydajne to lepiej sortować i rysować od najdalszego. - Wibowit 2011-09-03 18:56

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0