tworzenie animacji z OpenGL

0

Witam

Musze na najbliższą sobotę przygotować projekt na zaliczenie.

Musze stworzyć animacje (w delphi) z wykorzystaniem OpenGL.

Niestety nie mam bladego pojęcia jak się za to zabrać.

Na animacji ma być widoczna miska, a wewnątrz niej 2 kulki.
Na początku animacji kulki znajdują się (na przeciwko siebie) po brzegach miski.
Po uruchomieniu animacji:
kulki Wlatują do miski
po czym zderzają się na środku (dna) miski
a następnie odbijają się od siebie
i wracają na brzeg miski (jednak już z niej nie wyskakują - nie wychidzą wyżej niż jest miska)

Ma być 1 kamera i 1 źródło światła.

Prosze pomóżcie

0

To proste. Gdyby to była moja praca to bym zrobił... ale nie jest więc mogę tylko Ci poradzić.
Na necie bez problemu znajdziesz kod generujący punkty kuli dla GL_TRIANGLE_STRIP, wystarczy, że wygenerujesz połowę kuli, bo ma to być miska. 2 kulki wygenerujesz w podobny sposób, tylko że mniejsze od miski. Żeby światło ładnie się rozkładało to musisz zadbać by zdobyty kod na kulę był opatrzony normalnymi. Kamerę na początku ustawiasz na przeciwko miski i w czasie wlatywania kulek do miski (wlatywanie kulek można zrobić np. ze wzoru na rzut ukośny) kamera będzie się przesuwała do przodu i do góry. Żeby uzyskać pożądany efekt rzutu kamery niezbędne jest wykorzystanie funkcji trygonometrycznych. Powodzenia.

ps. Wiele rzeczy znajdziesz na http://nehe.gamedev.net i www.dimmension3.spine.pl, a modele możesz sobie wymodelować np. w Blenderze i zapisać do plików raw, ale i tak musiałbyś potem wyznaczyć normalne, więc lepiej znaleźć coś na necie razem z tym.

0

astanowiles sie ze OPenGL ci tutaj pomoze jedynie to narysowac?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0