W czym zrobic GUI w C++

0

Mam sobie programik w C++ i rozne opcje sa tam do wybierania. Obsluguje to wyjatkowo archaicznie - z klawiatury przez podanie numeru opcji z listy... :/ No i tak sobie pomyslalem ze moze bym do tego jakis prosty interfejs dodal co by mozna to bylo myszka z menu wybrac. Tyle ze nie bardzo wiem jak to zrobic - a dokladniej to nie bardzo wiem na jaka biblioteke sie nastawic. Nie bede raczej robil zadnych dzikich rzeczy z obracaniem obiektow w 3 wymiarach, renderingiem itp. Chcialbym natiomiast moc zrobic okno (windows wystarczy - wieloplatformowosc mile widziana ale nie konieczna), zrobic w nim menu, otworzyc wewnetrzne okno (jak JInternalFrame w javie), podlaczyc do tego myszke i tym podobne. I tu pytanie: w czym to zrobic? Winapi, Allegro, OpenGL, DX czy inne jakies? No i z czego sie tego nauczyc najlepiej? Kto zechce doradzic?

0

wxWidgets na przykład.

0

Popieram

0

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.
Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

0

Może Qt?

0
dzejo napisał(a)

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.

No to jest mały problem, ale "lepszy rydz niż nic".

Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

Jeżeli ktoś wierzy w mity to jego problem ;)

0
dzejo napisał(a)

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.
Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

a) uzyj strip'a b) nie ma rozy bez kolcow zwlaszcza z gui ;) c) skoro juz decydujesz sie pisac cross platform to chyba nie oplaca sie paprac tak z prostym programikiem a stworzyc cos konkretnego i wtedy te 3mb nie wygladaja tak ogromnie :P

0
cepa napisał(a)

c) skoro juz decydujesz sie pisac cross platform to chyba nie oplaca sie paprac tak z prostym programikiem a stworzyc cos konkretnego i wtedy te 3mb nie wygladaja tak ogromnie :P

Problem w tym, ze ktos moze nie chciec robic powaznych programow cross-platform a jedynie skorzystac z dobrej, darmowej biblioteki ;)

0

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.
Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

W GTK zajmuje 10 KB pod Win32 (zle wymagane dodatkowe dll-ki) i okolo 800 kB pod Linuxem. Przenosnosc jest dobra (dla prostych programow przynajmniej, bo duzych projektow w GTK jeszcze nie robilem), za kazdym razem bez problemow udalo mi sie skompilowac ten sam kod pod Windows i pod Linux.

Ale na podstawie moich (pobieznych) obserwacji moge powiedziec ze QT jednak jest chyba lepsze od GTK.

Poza tym jest jeszcze BCB, Visual C++ i MFC, KYLIX... najlatwiej bedzie w BCB, ale jak z ta przenosnoscia w Kyliksie jest to nie wiem, bo mi sie nie udalo zainstalowac go w Linuksie.

0

Dzieki bardzo za podpowiedzi!

No to waHam sie pomiedzy QT a wxWidgets... Pewnie co bedzie latwiejsze do przyswojenia (bardziej lopatologiczny kurs) to zostanie zastosowane. Jeszcze jedno pytanko - Czy do tych bibliotek znacie jakies kursy lepsze od tych co sa na oficjalnych stronach?

BTW - wieloplatformowosc to naprawde dla mnie sprawa malo istotna - jak ostatio na forum znalazlem "Linux i inne takie niszowe systemiki raczej mnie nie interesują"... [rotfl] [glowa] ;] A tak serio to jak bedzie dzialac na linuxie i innych to milo - jak nie to trudno.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0