GUI w c++

0

Mam do napisania bardzo proste GUI do projektu zespołowego. Generalnie ma on umożliwiać wczytanie pliku i następnie wypisanie zawartości pliku po przekształceniu zgodnie z jedną z funkcji, które są opisane w klasach c++.
Jak najłatwiej się zabrać za GUI? czytałem trochę o QT, czy może po prostu cos z WindowsAPI? Pytam bo nie mam doświadczenia z GUI w klasycznym C++

0
  1. FLTK (1.3) - prosta, szybka, mała, stabilna biblioteka do GUI. W pełni wspiera C++. Minus - tandetny wygląd.
  2. QT - wielkie, do wszystkiego, duże wsparcie ze strony społeczności. W zasadzie uczysz się tutaj nowego języka.
  3. GTKmm - bazuje na GTK, również pozwala na dużo, w pełni wspiera C++.
  4. WxWidgets - dziwna trochę, kompilujesz i otrzymujesz aplikację z natywnym API systemu. (Windows - WinAPI, *nix Qt/GTK)

Polecam do tak małej aplikacji FLTK (można linkować statycznie nawet w celach komercyjnych).

0

WinAPI zostaw.
Do wyboru masz wiele: VCL (C++ Builder), WinForms (Visual C++), Qt (różne kompilatory), jakieś GTK (też różne) i inne biblioteki.
Każda będzie wymagała trochę nauki na początek, do tego większość z nich to nie czyste C++ lecz z różnymi rozszerzeniami składni, wzajemnie niezgodnymi ;-)

0

A ja polecam WinAPI, ma chyba największe możliwości jeśli chodzi o system Windows.

0

WinAPI dobrze jest poznać,jednak pisać w tym to mordęga.
Ze swojej strony polecam zainteresować się Qt,o wieeele mniej kodu potrzebujesz do uzyskania pożądanego efektu.Za to z początku są lekkie kłopoty co na początek poznawać,ale jak coś pytaj nas śmiało.Ty Bracie skoro wspominasz o GUI to na pewno będziesz potrzebował poznać mechanizm signal/slot,event system oraz QWidget i pochodne,QDir,QFile oraz QFileDialog(statyczne składniki jego), a także jak używać Designera.
Kod ilustrujący prościutkie okno w Qt:

#include <QtGui/QApplication>

int main(int argc, char *argv[])
{
	QApplication a(argc, argv);
	QMainWindow w;
	w.show();
	return a.exec();
}

I to samo w WinAPI-od razu chyba widać,gdzie mniej roboty;) :

#include "stdafx.h"
#define MAX_LOADSTRING 100

// Global Variables:
HINSTANCE hInst;								// current instance
TCHAR szTitle[MAX_LOADSTRING];					// The title bar text
TCHAR szWindowClass[MAX_LOADSTRING];			// the main window class name

// Forward declarations of functions included in this code module:
ATOM				MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance);
BOOL				InitInstance(HINSTANCE, int);
LRESULT CALLBACK	WndProc(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
LRESULT CALLBACK	About(HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);

int APIENTRY _tWinMain(HINSTANCE hInstance,HINSTANCE hPrevInstance,LPTSTR lpCmdLine,int nCmdShow)
{
 	// TODO: Place code here.
	MSG msg;
	HACCEL hAccelTable;

	// Initialize global strings
	LoadString(hInstance, IDS_APP_TITLE, szTitle, MAX_LOADSTRING);
	LoadString(hInstance, IDC_SIMPLEWINAPIWINDOW, szWindowClass, MAX_LOADSTRING);
	MyRegisterClass(hInstance);

	// Perform application initialization:
	if (!InitInstance (hInstance, nCmdShow)) 
	{
		return FALSE;
	}

	hAccelTable = LoadAccelerators(hInstance, (LPCTSTR)IDC_SIMPLEWINAPIWINDOW);

	// Main message loop:
	while (GetMessage(&msg, NULL, 0, 0)) 
	{
		if (!TranslateAccelerator(msg.hwnd, hAccelTable, &msg)) 
		{
			TranslateMessage(&msg);
			DispatchMessage(&msg);
		}
	}

	return (int) msg.wParam;
}



//
//  FUNCTION: MyRegisterClass()
//
//  PURPOSE: Registers the window class.
//
//  COMMENTS:
//
//    This function and its usage are only necessary if you want this code
//    to be compatible with Win32 systems prior to the 'RegisterClassEx'
//    function that was added to Windows 95. It is important to call this function
//    so that the application will get 'well formed' small icons associated
//    with it.
//
ATOM MyRegisterClass(HINSTANCE hInstance)
{
	WNDCLASSEX wcex;

	wcex.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX); 

	wcex.style			= CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
	wcex.lpfnWndProc	= (WNDPROC)WndProc;
	wcex.cbClsExtra		= 0;
	wcex.cbWndExtra		= 0;
	wcex.hInstance		= hInstance;
	wcex.hIcon			= LoadIcon(hInstance, (LPCTSTR)IDI_SIMPLEWINAPIWINDOW);
	wcex.hCursor		= LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
	wcex.hbrBackground	= (HBRUSH)(COLOR_WINDOW+1);
	wcex.lpszMenuName	= (LPCTSTR)IDC_SIMPLEWINAPIWINDOW;
	wcex.lpszClassName	= szWindowClass;
	wcex.hIconSm		= LoadIcon(wcex.hInstance, (LPCTSTR)IDI_SMALL);

	return RegisterClassEx(&wcex);
}

//
//   FUNCTION: InitInstance(HANDLE, int)
//
//   PURPOSE: Saves instance handle and creates main window
//
//   COMMENTS:
//
//        In this function, we save the instance handle in a global variable and
//        create and display the main program window.
//
BOOL InitInstance(HINSTANCE hInstance, int nCmdShow)
{
   HWND hWnd;

   hInst = hInstance; // Store instance handle in our global variable

   hWnd = CreateWindow(szWindowClass, szTitle, WS_OVERLAPPEDWINDOW,
      CW_USEDEFAULT, 0, CW_USEDEFAULT, 0, NULL, NULL, hInstance, NULL);

   if (!hWnd)
   {
      return FALSE;
   }

   ShowWindow(hWnd, nCmdShow);
   UpdateWindow(hWnd);

   return TRUE;
}

//
//  FUNCTION: WndProc(HWND, unsigned, WORD, LONG)
//
//  PURPOSE:  Processes messages for the main window.
//
//  WM_COMMAND	- process the application menu
//  WM_PAINT	- Paint the main window
//  WM_DESTROY	- post a quit message and return
//
//
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
	int wmId, wmEvent;
	PAINTSTRUCT ps;
	HDC hdc;

	switch (message) 
	{
	case WM_COMMAND:
		wmId    = LOWORD(wParam); 
		wmEvent = HIWORD(wParam); 
		// Parse the menu selections:
		switch (wmId)
		{
		case IDM_ABOUT:
			DialogBox(hInst, (LPCTSTR)IDD_ABOUTBOX, hWnd, (DLGPROC)About);
			break;
		case IDM_EXIT:
			DestroyWindow(hWnd);
			break;
		default:
			return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
		}
		break;
	case WM_PAINT:
		hdc = BeginPaint(hWnd, &ps);
		// TODO: Add any drawing code here...
		EndPaint(hWnd, &ps);
		break;
	case WM_DESTROY:
		PostQuitMessage(0);
		break;
	default:
		return DefWindowProc(hWnd, message, wParam, lParam);
	}
	return 0;
}

// Message handler for about box.
LRESULT CALLBACK About(HWND hDlg, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
	switch (message)
	{
	case WM_INITDIALOG:
		return TRUE;

	case WM_COMMAND:
		if (LOWORD(wParam) == IDOK || LOWORD(wParam) == IDCANCEL) 
		{
			EndDialog(hDlg, LOWORD(wParam));
			return TRUE;
		}
		break;
	}
	return FALSE;
}

@Azarien:
Dałem kod wygenerowany przez visual studio w obu przypadkach.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1