[VC++] Dynamiczne dodawanie kontrolek

0

Problem jest taki, że piszę sobie w VC++ (MFC) i muszę mieć możliwość dodawaia bliżej nieokreślonej ilości kontrolek (pola txt, listy rozwijane) w czasie działania proga i muszę nad nimi panować (czyli muszą mieć własny ID itp). Czy jest możliwość zrobienia tego w MFC czy cza sięgnąć do WinAPI?

0

Można w MFC.
Np. Pole tekstowe. Klasa CEdit.
Tworzysz jakiś obiekt CEdit i wywołujesz metodę Create tego obiektu.

Tutaj masz deklaracje tej metody (z pliku afxwin.h):

	BOOL Create(DWORD dwStyle, const RECT& rect, CWnd* pParentWnd, UINT nID);

Czyli możesz stworzyć kontrolke z odpowiednim stylem, o odpowiednim rozmiarze, odpowiednim ID i w odpowiednim oknie.

Inne kontrolki a dokladniej ich obiekty rownierz posiadają metodę Create.

0

Thx teraz mam jeszcze jeden problem. Otoz to ma wygladac tak, bede mial sobie klase, w klasie beda wskazniki do kontrolek. W konstruktorze tej klasy bede mial kodzik ktory bedzie tworzyl te kontrolki w odpowiednich miejscach i przypisywal je tym wskaznikom. I teraz jak zrobic, by przypisac jakies zdarzenia do kazdej z tych kontrolek (konkretnie zdarzenie wprowadzenia zmiany) i zeby funkcja obslugujaca to zdarzenie wiedziala do jakiej klasy "nalezy" wywolujaca kontrolka. Chyba za bardzo nie zamieszalem.

0

Sorki, nie jestem zalogowany wiec nie moge edytowac. Zapomnialem dodac, ze te obiekty klasy ktora utworze bede trzymac w tablicy CObArray i beda mialy one pola int id

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1