Problem jest taki, że piszę sobie w VC++ (MFC) i muszę mieć możliwość dodawaia bliżej nieokreślonej ilości kontrolek (pola txt, listy rozwijane) w czasie działania proga i muszę nad nimi panować (czyli muszą mieć własny ID itp). Czy jest możliwość zrobienia tego w MFC czy cza sięgnąć do WinAPI?
Można w MFC.
Np. Pole tekstowe. Klasa CEdit.
Tworzysz jakiś obiekt CEdit i wywołujesz metodę Create tego obiektu.
Tutaj masz deklaracje tej metody (z pliku afxwin.h):
BOOL Create(DWORD dwStyle, const RECT& rect, CWnd* pParentWnd, UINT nID);
Czyli możesz stworzyć kontrolke z odpowiednim stylem, o odpowiednim rozmiarze, odpowiednim ID i w odpowiednim oknie.
Inne kontrolki a dokladniej ich obiekty rownierz posiadają metodę Create.
Thx teraz mam jeszcze jeden problem. Otoz to ma wygladac tak, bede mial sobie klase, w klasie beda wskazniki do kontrolek. W konstruktorze tej klasy bede mial kodzik ktory bedzie tworzyl te kontrolki w odpowiednich miejscach i przypisywal je tym wskaznikom. I teraz jak zrobic, by przypisac jakies zdarzenia do kazdej z tych kontrolek (konkretnie zdarzenie wprowadzenia zmiany) i zeby funkcja obslugujaca to zdarzenie wiedziala do jakiej klasy "nalezy" wywolujaca kontrolka. Chyba za bardzo nie zamieszalem.
Sorki, nie jestem zalogowany wiec nie moge edytowac. Zapomnialem dodac, ze te obiekty klasy ktora utworze bede trzymac w tablicy CObArray i beda mialy one pola int id