mud i podloga

0

Bawię się w wolnym czasie w pisanie muda-offline. Wiem że jeden juz jest napisany. "Otchłań". Chcę napisać swojego. Męczę się z podłogą(zawierającą informację o przedmiotach na niej leżących). Jak zrobić podłogę?

Rozważałem różne opcje. Dwie głównie są tutaj 2 nurty.
-tablica (dwu lub trzywymiarowa, której odpowiednie wymiary służą za współrzędne x i y)
-rekord (a raczej tablica rekordów. zawiera zmienne int x, y. Ta byłaby lepsza, gdyż ilość rekordów mógłbym dynamicznie modyfikować za pomocą dynamicznej alokacji pamięci -komendami new i delete. W pierwszej jest stała ilość wpisów i nie będę mógł jej zmieniać. Wiem że tak nie powinno być)

Może wy macie jakiś pomysł? Pozdrawiam.

0

A może tablica jednowymiarowa i niech każdy przedmiot "pamięta" gdzie leży?

0

Hmm.... MarcinEk poddał mi pomysł wektorów które w istocie są całkiem pożyteczne jak się okazało.

#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;

int x,y;
vector<int> wspol[1];
vector<int>::iterator wyzn;

int main()
{
wspol[0].push_back(3);
wspol[0].push_back(4);
wspol[0].push_back(5);
wspol[1].push_back(1);
wspol[1].push_back(2);
wspol[1].push_back(6);

cout<<"Podaj wspolrzedna x: ";
cin>>x;
cout<<"Podaj wspolrzedna y: ";
cin>>y;
}

czyli mamy wspol czyli współrzędne kolesia. Wyszukać można komendą find. Ale tą komendą znajdę tylko jeden "Wpis" w tablicy, a chcę aby wyszukało wszystkie po kolei. A jeśli zrobię pętlę i systematyczne "przeczesywanie" tych rekordów to może mi to opóźnić progs. :/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1