OpenGL czy DirectX ???

0

Witam
Mam pytanie:
Czym różni się directX od OpenGL?
Jeśli chcę sciągnąć java3d to która wersje z DirectX czy OpenGL???

0

OpenGL i DirectX to dobre , wyoskopoziomowe biblioteki , różnice to przede wszystkim różna składnia , możliwości są z tego co wiem podobne , trudno też powiedziec , który jest łatwiejszy. Ja wole OpenGL ( sam nie wiem dlaczego , po prostu przypadł mi do gustu ). Nie wiem jak to wygląda pod Javą , bo pisze w C++ , ale wiem o czyms takim jak JOGL , czyli OpenGL do Javy , a o Javie3D nie słyszałem.

0

OpenGL jest <ort>prostrzy</ort> do opanowania bo w standarcie ma ok. 100 komend :]
w standarcie bo nie wliczam rozszerzeń (glu, glut, glaux).
znam stronę o OpenGL i DirectX i chyba jest tam jakiś art o porónaniu tych obydwu, a oto link http://www.dimmension3.spine.pl/

ps. domeny tej strony nie znałem przed wyborem ksywki :D

0

Ja osobiscie wole OpenGL, pomimo tego ze DirectX jest "troszeczke" szybszy. OpenGl ma o wiele wiecej możliwości. [green]

0

Amaras a mozesz podac jakies przyklady ?? czy jakos to uzasadnic ??

0

@Amras: co do tej szybkości to więcej i tak zależy od progamisty...

ja moge powiedzieć dalczego wole opengl'a:
-normalne typy danych, w D3D jest (okropnie to wygląda i jeszcze gorzej się wpisuje):

LPDIRECT3D8 g_pD3D = NULL;
LPDIRECT3DDEVICE8 g_pd3dDevice = NULL;
LPDIRECT3DVERTEXBUFFER8 g_pVB = NULL;
D3DXMATRIX matWorldX;
D3DXMATRIX matWorldY;

-przenośność (linux zwycięży)

-łatwie wstawić do Delphi (przydaje się)

-opengl.Programowanie Gier - świtna książka tylko autor niepotrzebnie wcisnął tam DirectAudio, itp...

-od opengl'a łatwiej zacząć

-wcześniej jakoś więcej słyszałem o OGL i tak wyszło

-łatwiej coś na początku napisać w OGL - potrzebujesz tylko 2 DLL'e w DX ciągle mi czegoś brakowało

-świetne serwisy o ogl'u (nehe, gamedev, gametutorials, flibcode)

jak coś się jeszcze przypomni to dopisze

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0