Temat ten jest dla programistów c którzy nie wiedzą które api graficzne gl cz dx wybrać.
Oba Api są dobre mają swoje wady i zalety.
OpenGL:
Jest łatwiejszy , wydajniejszy i lepsze efekty graficzne dzięki niemu można zrobic
poza tym jest do niego dużo kursów w necie.
Może być używany na różnych platwormach systemowych.
wady
jego nowe wersje są rzadko wydawane (obecna najnowsz wersja 1.2) i jest ciupinka
naprawde ciupineczke wolniejszy od dx
DirectX
Jest kapeczke szybsz, powstają często jego nowe wersje, ma własny format modeli 3d
(*.x)
wady:
troszke trudniejszy od gl'a
tylko dla windy
mało ciekawych efektów graficznych
Z początku większość gier używało dx jedznak w dzisiejszych czasach jest 50/50
Uważam że w OpenGL'u jest przyszłość, jest przyjemny i łatwy polecam !!!
dobry kurs GL'a:
http://nehe.gamedev.net
{hello}