OpenGL vs Directx

0

Temat ten jest dla programistów c którzy nie wiedzą które api graficzne gl cz dx wybrać.
Oba Api są dobre mają swoje wady i zalety.
OpenGL:
Jest łatwiejszy , wydajniejszy i lepsze efekty graficzne dzięki niemu można zrobic
poza tym jest do niego dużo kursów w necie.
Może być używany na różnych platwormach systemowych.
wady
jego nowe wersje są rzadko wydawane (obecna najnowsz wersja 1.2) i jest ciupinka
naprawde ciupineczke wolniejszy od dx

DirectX
Jest kapeczke szybsz, powstają często jego nowe wersje, ma własny format modeli 3d
(*.x)

wady:
troszke trudniejszy od gl'a
tylko dla windy
mało ciekawych efektów graficznych

Z początku większość gier używało dx jedznak w dzisiejszych czasach jest 50/50
Uważam że w OpenGL'u jest przyszłość, jest przyjemny i łatwy polecam !!!

dobry kurs GL'a:
http://nehe.gamedev.net
{hello}

0

A ja uważam że w obydwu. OpenGl rzeczywiście jest łatwiejszy w obsłudze, aczkolwiek póki jest Microsoft jest i DirectX i wiele gier bdzie się an nim opierało, z przyczyny prostej że jest on stworzony pod Windows, jak sam zaznaczyłeś.--, tradycyjnie pozdrawiam - Numi.

0

Moim zdaniem lepszy jest OpenGL bo w nim wszystkie gry lepiej mi chodzą niż w innych.--Delphi 6
Pozdrowienia{hello} ,
Moderator Imperior

0

Zgadzam się - najlepszy tutoriol jest na stronie NeHe - nehe.gamedev.net
Oczywiście trzeba tylko znać angielski.

A co jest lepsze OpenGl czy Direct3d ?

0

eee.... opengl jest chyba szybsze.--Vroc
&ltDelphi Knight&gt

0

Hmm ten gościół co to pisał ma absolutną rację. OpenGL moim zdaniem jest lepszy od DirectX oczywiście nie chodzi tu o łatwość nauczenia się go chodź niekiedy matma mnie dobija ale i tak samo jest w DX ale ile efektów można zrobić w OpenGL poczynając od mgły aż do dinozaurów z Parku Jurajskiego czy też topiącego się z metalu robota w Terminatorze. Którz tego nie widział. Polecam OpenGL i C++ i wszystkich pozdrawiam. Hej :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1