- Mam problem z rotate. Gdy używam go z translate tozamiast obracać się wokół osi obiektu obraca się wokół osi głównej. Oto kod:
[code]void CMove::DrawTank(){
glPushMatrix();
glRotatef(angleT, 0.0f, 0.0f, 1.0f);
glTranslatef(0.0f, towardT, 0.0f);
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f( 1.0f, 0.0f, 0.0f );
glVertex2f(-0.03, -0.05f );
glVertex2f( 0.03, -0.05f);
glVertex2f( 0.03, 0.05f );
glVertex2f( -0.03, 0.05f );
glEnd();
glPopMatrix();
TMove();
}
void CMove::TMove(){
if(key['W']==true){
speed += 0.00001;
}
if(key['S']==true){
speed -= 0.00001;
}
if(key['A']==true) angleT+=1;
if(key['D']==true) angleT-=1;
towardT += speed;
}[/code]
- Jak odczytać położenie jakiegoś obiektu mając podany kąt w jakim jest odwrócony i długość o jaką się poruszył? ( na podstawie kodu wyżej )