Rysowanie znaku pixel po pixelu

0

Jak w c++ stworzyc znak , tzn pixel po pixelu , jest do tego jakas procedura ? albo cos tym podobnego ? czy da się to zrobić ?

0

A o jakiej czcionce mówisz? O rastrze, wektorze, innej jakiejś? O jakim systmie (ewentualnie i kompilatorze)? O jakim trybie: tekstowym, czy graficznym?

0

chodzi mo o zwyczjny programik pod dosa w trybie textowym

0

Tryb graficzny np. przez asm (opisów tego jest w necie masa)

0

chodzi mo o zwyczjny programik pod dosa w trybie textowym

W trybie textowym jest tak... Istnieje sobie bufor definicji czcionek (kolejność wg. kodów ascii), gdzie sam pojedynczy znaczek to osiem bitów*wysokość znaków. Czyli po prostu tyle bajtów, co określona wysokość znaku (standardowo 16 dla vga i potomnych, ale dla akurat vga może być praktycznie dowolne 2-32). Jest też takie urządzenie jak generator znaków. Podczas odświerzania pobierane są dane z pamięci ekranu jaki znaczek wyświetlić (ascii) dla całej linii, a generator przekazuje sygnał bezpośrednio do układu wyświetlania.

Wersja krótsza: Nie, w trybie textowym znaki są wyświetlane całościowo, chociaż (jak zawsze) sama definicja znaku to piktogram (raster) bitowy: 8bitów x wysokosc znaku.

Zresztą w trybie textowym brak pixeli :|, więc to raczej oczywiste.

0

Da sie to zrobic, ale wymaga sporo asma - mam to w knidze, ale sie tym nie bawilem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1