co wybrać.... [c++]

0

Hejo mam do was pytanko... co jest lepsze.. a raczej co wybrać OpenGL czy DirectX ? ... umiem C++,a chodzi mi o pisanie jakiś prostych gierek 3D ... coś typu Max Payne :P żartuję..coś typu pacman :D już lepiej...

i jakieś książeczki które polecacie lub kursy w necie...wszystko mi się przyda...

ps. co jest łatwiejsze ? ;)

0

Jedno nie wyklucza drugiego. Ale to już było, niedawno nawet.

0

Ja jak coś pisze to tylko openGl bo za directa się nie brałem , więc polecam openGl [browar]

1

To zalezy pod co chcesz pisac... Jesli chcesz sie ograniczyc jedynie do windowsa to mozesz uzyc D3D, a jesli chcesz zeby twoje appy dzialaly i pod winda i pod linuxami/etc to jedynie OpenGL... poza tym GL jest raczej prostszy do zrozumienia na poczatku

0

i jeszcze nalezy pamietac o tym ze DX to od razu biblioteka do kontrolerow i dzwieku... ale ja i tak polecam OGl, bo sam w nim pisze, jest latwiejszy, a w swietle wychodzacego OGL 1.5 to DX sie chowa....

0

To zalezy pod co chcesz pisac... Jesli chcesz sie ograniczyc jedynie do windowsa to mozesz uzyc D3D, a jesli chcesz zeby twoje appy dzialaly i pod winda i pod linuxami/etc to jedynie OpenGL... poza tym GL jest raczej prostszy do zrozumienia na poczatku

W linuxie jest taki fajny programik winex i dzieki niemu girki oparte na DX i tam chodza wlasciwie [diabel]

0

Ja bym wybral do grafiki OpenGl a do dziwiekow DXSound a sterownia DXInput - sam tak pisze. A co do pozycji ksiazkowych: www.helion.pl (Ja mam OpenGl programowanie gier, programowanie gier kompendium - bardzi dobre pozycje)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1