2 sposoby rysowania, tylko który wybrać....

0
  1. :
    główna pętla :

user image

a następnie obrazki etc są rysowane poprzez zwyczajne Graphics.drawImage(blabla

Tworzymy jeden obraz(BufferedImage) z rastrem o wymiarach okna (np 800x600)
Następnie upubliczniamy dostęp do jego pixeli.

Aby narysować obrazki

  1. tworzymy obiektImage, pobieramy pixele ,"usuwamy" obiekt image (nie będzie używany).
  2. Rysujemy poprzez kopiowanie pixeli obrazka ^ do obrazka głównego.

Główna pętla podobna to 1 ale rysujemy tylko główny obrazek.

:S Miał już ktoś z takim sposobem do czynienia? Jakieś +/- obydwu?

Z góry dzięki.

0

BUMP

0
  1. Jest ok, ale update powinien być w środkowej pętli while jeśli to co rysujesz się zmieniać ma (animacja, ruch etc.).

Do metody draw dobrze Graphics przekazujesz i tam rysuj wszystko też clearRect...

BufferedImage jest strasznie wolny, metody drawImage dobrze robią to po swojemu.

0

@shusty wiem jak mam rysować w obydwu przypadkach głównym moim pytaniem jest czy dało by sie zrobić taki rendering w 2 sposobie aby wydajnością dorównywał 1. Rysowanie obrazków bez alfy 2 sposobem jest podobne jak 1 natomiast z alfa strasznie.

Problem jest taki iż w przykładzie 2 np:

Obrazek A jest pod obrazkiem B.

Jeśli obrazek B zmieni jakąś wartość to trzeba również przeprowadzić update dla obrazków niżej. Teraz jak zrobić taki inteligentny system.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1