Pętla wchile kończy działanie po jednym wykonaniu
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>
int main()
{
float podstawa;
float promien;
float wysokosc;
float bok;
float pole;
char i="1";
int k=1;
while(k==1)
{
printf("zaczynamy\n");
puts("wpisz 1 żeby policzyć pole koła: ");
puts("wpisz 2 żeby policzyć pole kwadratu: ");
puts("wpisz 3 żeby policzyć pole trapezu: ");
puts("wpisz 4 żeby policzyć pole trójkąta: ");
scanf("%c", &i);
switch(i)
{
case '1':
puts("wpisz promień koła koła: ");
scanf("%f", &promien);
pole= M_PI*promien*promien;
printf("Pole koła wynosi: %f\n",pole);
break;
case '2':
puts("wpisz długość boku: ");
scanf("%f", &bok);
pole = bok*bok;
printf("Pole kwadratu wynosi: %f\n",pole);
break;
case '3':
puts("wpisz długość dłuższej podstawy: ");
scanf("%f", &podstawa);
puts("wpisz długość krótszej podstawy: ");
scanf("%f", &bok);
puts("wpisz wysokość: ");
scanf("%f", &wysokosc);
pole = .5*(podstawa+bok)*wysokosc;;
printf("Pole trapezu wynosi: %f\n",pole);
break;
case '4':
puts("wpisz długość podstawy: ");
scanf("%f", &podstawa);
puts("wpisz wysokość: ");
scanf("%f", &wysokosc);
pole = .5*podstawa*wysokosc;;
printf("Pole trójkąta wynosi: %f\n",pole);
break;
default:
puts("Podałeś znak inny niż cyfry 1 - 4\n");
}
printf("Wpisz 1 lub 0 jeśli chcesz powtórzyć oblicenia lub zakończyć\n");
k=scanf("%d", &k);
printf("k wynosi:%d\n", k);
}
return 0;
}