Wynajęcie maszyny deweloperskiej MacOS ze zdalnym dostępem

0

Czy można wynająć zdalny dostęp do mac os i przetestować aplikację na telefon ios ?
Ideałem by było jakby wszystkie narzędzia były już zainstalowane :D

2

Nie jestem pewien, ale obstawiam, że raczej ciężko.
A myślałeś o tym, żeby poprosić jakiegoś znajomego o pozyczenie iphone'a?

2

To się bardzo kłóci z polityką Apple, która lubi zmuszać ludzi do kupowania maców, jeśli chcą developować na iOS.

2

W AWS jest chyba dostępna wirtualka, czy tam fizyczna maszyna z macosem na godziny. Możesz też wykupić wirtualkę i zainstalować macOSa, ale nie wiem, czy to zgodne z licencją.

1

@PaulGilbert: myślisz, że AWS by udostępniało usługę, która łamie warunki użytkowania Apple? Maszyny macowe na AWS są całkowicie legalne.

1
enedil napisał(a):

@PaulGilbert: myślisz, że AWS by udostępniało usługę, która łamie warunki użytkowania Apple? Maszyny macowe na AWS są całkowicie legalne.

Do uruchamiania aplikacji pewnie tak. Ale czy do dewelopowania również?

1
enedil napisał(a):

@PaulGilbert: myślisz, że AWS by udostępniało usługę, która łamie warunki użytkowania Apple? Maszyny macowe na AWS są całkowicie legalne.

Chmura udostępnia Ci zasoby a co ty tam instalujesz to sam za to odpowiadasz...

1

9 Best iOS Emulators for Windows 11 & 10. Nie używałem żadnego z nich.

1

Jak siedzisz w AWS to https://aws.amazon.com/ec2/instance-types/mac/ ale baaardzo drogo, sprawdź ceny, bo tylko jako Dedicated Host ze względów licencyjnych.

1

Maszyny są dostępne do np. automatyzacji testów lub kompilacji przez CI, to żadne problem. Sam nie korzystałem ale domyślam się że nawet GitHub oferuje.

Sam macOS na Intela powinien dać radę wstać w maszynie wirtualnej, tyle że będzie dosyć powolny (aka Hackintosh).

Generalnie jak jest na rynku potrzeba to ktoś ją zaspokoi, tylko cena może Ci się nie spodobać...

1

da sie wynajac zdalny dostep do mac os, zeby przetestowac appki na ios. na rynku jest kilka firm, co oferuja takie uslugi, na przyklad MacStadium czy XcodeClub. wszystko dziala na zasadzie cloud computing, czyli dzialasz na maszynie zdalnej jak na lokalnym kompie. 😊 sporo z tych serwisow ma preinstalowane narzedzia, jak Xcode, co jest mega pomocne. czasami nawet mozna trafic na dostep do fizycznego urzadzenia z ios, co jest super do testow. wazne, zeby pamietac o licencji apple, ktora mowi, ze mac os powinno sie uruchamiac na sprzecie apple'a. 🍏 to znaczy, ze nie wszystkie serwisy z dostepem zdalnym do mac os sa w 100% legalne. ale wiekszosc z tych renomowanych firm to ogarnia i oferuje uslugi zgodnie z licencja. co do cen, to zalezy jak dlugo chcesz testowac i jakie zasoby ci potrzebne. moze byc roznie, od kilku dolcow za godzine do wiekszej kasy za dluzszy dostep. ale jak na jednorazowe testy to nie powinno wyjsc jakos kosmicznie. 😅 dobra opcja, zeby sie upewnic, ze twoja apka bedzie smigac bez problemu na roznych urzadzeniach z ios. 👍

1

(uwaga, reklama? 🤷‍♂️) Moja poprzednia firma coś takiego udostępniała między innymi, jako część Real Device Cloud: https://saucelabs.com/products/mobile-testing/real-device-cloud - to chyba nadawało się też do deweloperki, chociaż nic nie przebije urządzenia pod ręką.

1

Jak dobrze pamiętam, w jednej z poprzednich firm używaliśmy chyba właśnie MacInCloud. XCode i inne narzędzia developerskie były, przez krótki czas w tych maszynach nawet kleciliśmy oficjalne wydania apki na iOS (potem daliśmy radę to w 100% zautomatyzować w Bitrise). Z wad to UI lekko laguje (ale to standard przy remote desktop) oraz model rozliczania, w którym płacisz za godziny używania - ale każda rozpoczęta sesja musi trwać minimum 24h.

0

Dziękuje wszystkim za materiały, chciałbym moją aplikację w Qt sprawdzić czy ruszy na alternatywnej platformie.
Czy na iOS/macOS działa jeszcze OpenGL/ES ?

0

☑ dostęp do macOS działa
☑ xcode kompilacja na emulator działa
☑ Qt komilacja na emulator działa
☑ OpenGL działa w emulatorze

Pojawiły się jednak schody , bo nie działa kompilacja na docelowe urządzenie (nie emulator).

Jest jakaś opcja skompilowania i uruchomienia na telefonie bez "Apple Developer Program" i płacenia 99$ ? Jakiś "Self-signed certificate" ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1