Problem z includami w Qt Creator po aktualizacji systemu do MacOS Ventura 13.5.2.

0

Dzień dobry. Od kilku dni borykam się z dziwnym problemem. Mianowicie zaktualizowałem komputer do systemu MacOS Ventura 13.5.2. Po otwarciu projektu zauważyłem błędy dotyczące m.in. iostream oraz "type_traits"

https://ddgobkiprc33d.cloudfront.net/553a8c3f-393a-414e-b14e-782ec78374f2.pngscreenshot-20230923131447.png

Po próbie builda otrzymałem taki oto komunikat w sekcji Generał Message:

Running /Users/mikolajnawrocki/Qt/Tools/CMake/CMake.app/Contents/bin/cmake -S /Users/mikolajnawrocki/Documents/GitHub/ATLAS -B /Users/mikolajnawrocki/Documents/GitHub/build-ATLAS-Qt_6_5_0_for_macOS-Debug in /Users/mikolajnawrocki/Documents/GitHub/build-ATLAS-Qt_6_5_0_for_macOS-Debug.
CMake Warning at /Users/mikolajnawrocki/Qt/Tools/CMake/CMake.app/Contents/share/cmake-3.24/Modules/Platform/Darwin-Initialize.cmake:303 (message):
  Ignoring CMAKE_OSX_SYSROOT value:

   /Applications/Xcode.app/Contents/Developer/Platforms/MacOSX.platform/Developer/SDKs/MacOSX13.3.sdk

  because the directory does not exist.
Call Stack (most recent call first):
  /Users/mikolajnawrocki/Qt/Tools/CMake/CMake.app/Contents/share/cmake-3.24/Modules/CMakeSystemSpecificInitialize.cmake:21 (include)
  CMakeLists.txt:3 (project)


-- Configuring done
-- Generating done
-- Build files have been written to: /Users/mikolajnawrocki/Documents/GitHub/build-ATLAS-Qt_6_5_0_for_macOS-Debug
Elapsed time: 00:00.

Później sprawdziłem jaki mam aktualnie zainstalowany SDK:

https://ddgobkiprc33d.cloudfront.net/02a0ac10-f995-442e-8b8f-4b35144dc4ac.pngscreenshot-20230923131622.png

W jaki sposób rozwiązać ten problem? Wydaje mi się, że powinienem w Qt Creator ustawić ścieżkę do nowego SDK, bo ewidentnie środowisko go nie widzi. Tylko w jaki sposób to zrobić?

Za wszystkie wskazówki z góry dziękuję i życzę miłego dnia.

2

Znalazłem rozwiązanie:

  1. W Qt Creator wejść to sekcji Project po lewej stronie
  2. W sekcji CMake w linii CMAKE_OSX_SYSROOT zmienić:

/Applications/Xcode.app/Contents/Developer/Platforms/MacOSX.platform/Developer/SDKs/MacOSX13.3.sdk

na

/Applications/Xcode.app/Contents/Developer/Platforms/MacOSX.platform/Developer/SDKs/MacOSX14.0.sdk

  1. Skompilować projekt
  2. Nie powinny wystąpić żadne błędy

Miłego dnia

1

z mojego punktu widzenia warto oprócz jednego IDE co jakiś czas użyć czegoś alternatywnego, wtedy będziesz bardziej rozumiał cmake
np. lina poleceń i vscode
wtedy nic cie nie zaskoczy :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1