Czy Visual Studio C++ powinno tak działać?

0

Witam.
Zwracam się z pytaniem czy z moim wydaniem VC++ 2022 jest wszystko w porządku.
Kompilator ma otwarte jeden plik, nic w danym momencie nie kompiluje ani nie zapisuje.
111111.jpg

0

U mnie w starszej wersji (2019) bardzo często przy pierwszej kompilacji nawet prostego projektu, wykres wykorzystania procesora dojeżdza do 100% i pokazuje się komunikat - Visual Studio - brak odpowiedzi. Kolejne kompilacje/uruchomienia już trochę "łagodzą" te masakryczne złużycia zasobów i środowisko działa płynniej.

0

kompilacja c++ to jednak dość skompilowany proces
jak che się mieć szybką kompilacje i to jest najważniejsze kryterium to polecam pascal :D

0

@Adamek Adam: A czy widać, żeby kompilator akurat coś kompilował? Napisałem wyraźnie " nic w danym momencie nie kompiluje ani nie zapisuje." Tryb IDLE bym to nazwał i takie zużycie zasobów.

0

Visual Studio może w tle indeksować, analizować składnię, ogarniać autocomplete, a przy tym pewnie wysyła telemetrię do Microsoftu. Musiałbyś rozwinąć szczegóły i zobaczyć który proces zużywa najwięcej zasobów. Zależy też jaki masz procesor.

Visual Studio 2022 i tak jest mało zasobożerne, co do RAM, u mnie po otwarciu projektu w C# używa nieco ponad 1 GB, a w Riderze ten sam projekt to zjedzone 3 GB. Coś za coś, nawet jeżeli nie korzystasz z jakichś ficzerów, to nie znaczy, że są wyłączone.

0

Visual Studio wielu rzeczy nie powinien robić, jakbyś chciał sobie przejrzeć do kawki #visualstudiohate. @SkrzydlatyWąż Visual Studio może w tle indeksować no akurat tutaj na screenshocie masz informacje, że wszystko jest gotowe. @johnny_Be_good nie za wiele można powiedzieć z tego screenshota, jedyne co mogę doradzić to rozwinać wpis i sprawdzić kóry proces zjada zasoby, może wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.
screenshot-20230130110900.png

2

Visual Studio (IDE) jest według mnie najbardziej ociężałym płatnyum IDE do C++.
Od kąd pamiętam, zawsze był dużo wolniejszy od konkurencji.
Proces indeksowania jest powolny, co gorsza przeszukiwanie indeksu też jest powolne (na dobrym sprzęcie potrafi na parę sekund przyciąć UI).
Użwayłem Qt Creator, Xcode, CLion, CodeBlocks i na tym samym projekcie nie ma tam takich problemów.
Tylko Eclipe był (pewnie nadal jest) bardziej ociężały.

Pytanie jest jak duży jest twój projekt? Co robiłeś prze chwilą?
Bo w normalnych warunkach jak nie ma nic do roboty to nie powinno być aż tak źle.
Tak samo z małymi projektami, nie powinno być problemów (pewnie masz mniej niż 20 plików źródłowych).

0

W sumie dopiero zaczynam, 2 przyciski, 2 pola edit, jeden messagebox. No to ile to może zajmować.
A plików źródłowych tyle.
#include "framework.h"
#include "WindowsProject7.h"
#include <intsafe.h>
#include <locale.h>
#include <string>
#include <Commdlg.h>
#include <shobjidl_core.h>
#include<stdio.h>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1