Liczenie pola trójkąta

1

Hej stworzyłem program na pole trójkąta (dopiero zaczynam) mógł by ktoś powiedzieć co można zmienić albo jakie błędy popełniam
screenshot-20221013195250.png

4
  1. Nie wrzucaj obrazków, wrzucaj sformatowany kod.
  2. Trzymanie wysokości i długości podstawy jako liczb całkowitych (int) jest… dziwnym pomysłem; o ile nie oczekujesz, że pole trójkąta o podstawie 5 i wysokości 3 to 7.
0
Althorion napisał(a):
  1. Nie wrzucaj obrazków, wrzucaj sformatowany kod.
  2. Trzymanie wysokości i długości podstawy jako liczb całkowitych (int) jest… dziwnym pomysłem; o ile nie oczekujesz, że pole trójkąta o podstawie 5 i wysokości 3 to 7.
#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

double a, h;

cout << "Witaj w programie który oblicza pole trójkąta"  << endl;
cout << endl;
cout << "Podaj podstawę trójkąta: ";
cin >> a;
cout << endl;
cout << "Podaj wysokość trójkąta";
cin >> h;
cout << endl;
cout << "Pole twojego trójkąta wynosi "<<(a*h)/2;

}

teraz lepiej zmieniłem int na double?

6
#include <iostream>
using namespace std;

double read(const char *msg,double def=0)
{
  cout<<msg<<": ";
  cin>>def;
  //if(!cin) ... warto obsłużyć wpisanie literek zamiast liczby
  return def;
}

int main() 
{
  cout<<"Witaj w programie który oblicza pole trójkąta"<<endl<<endl;
  double a=read("Podaj podstawę trójkąta");
  double h=read("Podaj wysokość trójkąta");
  cout<<"Pole twojego trójkąta o podstawie "<<a<<" i wysokości "<<h<<" wynosi "<<0.5*(a*h)<<endl;
  return 0;
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1