Instalacja SFML w Dev-C++

0

Ostatnio mam problem z instalacją bibliotek SFML w środowisku Dev-C++. Przygotowałem wszystko na podstawie informacji z tutoriala dostępnego pod adresem https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/start-cb.php. To jest wprawdzie tutorial dla Code::Blocks'a, ale Dev-C++ też używa MinGW, więc powinno być kompatybilne. Ustawiłem więc w projekcie następujące parametry linkera (klikając Add library or object i wybierając odpowiednie pliki z instalacji w C:\SFML-2.5.1):

../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-graphics.a
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-window.a
../../../SFML-2.5.1/lib/libsfml-system.a

Dodałem też katalog szukania bibliotek C:\SFML-2.5.1\lib i katalog szukania nagłówków C:\SFML-2.5.1\include. W ramach testu wkleiłem przykład z tego samego tutoriala:

#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!");
    sf::CircleShape shape(100.f);
    shape.setFillColor(sf::Color::Green);

    while (window.isOpen())
    {
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == sf::Event::Closed)
                window.close();
        }

        window.clear();
        window.draw(shape);
        window.display();
    }

    return 0;
}

No i... wszystko skompilowało się bez błędów ani ostrzeżeń. Przy uruchamianiu chciało kolejno biblioteki DLL sfml-graphics-2.dll, sfml-window-2.dll i sfml-system.dll. Pobrałem wszystkie trzy z dll-files.com i tak oto wyskoczył komunikat:
screenshot-20220210160716.png
Co zrobiłem źle?

2

Co zrobiłem źle?

Otóż to

Pobrałem wszystkie trzy z dll-files.com

DLLki masz w paczce z resztą libek więc powinieneś je mieć gdzieś w tym folderze ../../../SFML-2.5.1. Prawdopodobnie jest tam jakiś folder bin gdzie one leżą. Do tego na stronie downloadu SFML masz ostrzeżenie, że The compiler versions have to match 100%! tak więc dla wersji 2.5.1 potrzebujesz GCC 7.3.0 (https://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.5.1/),

0

@Manna5: Którego Dev C++ używasz?
Tego starego, zakazanego, czy jakiegoś nowszego forka?

Poza tym SFML też nie polecam...

Proste minigry 2D na PC
Renderowanie w SFML trwa potwornie długo — dlaczego?

0

Bloodshed 4.9.9.2

0

No to widzisz. Ku mojemu zdziwieniu, na stronie producenta, jest nowsza wersja 6.3: https://www.bloodshed.net/
W międzyczasie jeszcze powstały co najmniej 2 forki:

0

No ale całe IDE to tylko edytor i interfejs do kompilatora, więc myślałem, że może być to oryginalne (4.9.9.2 to ostatnia wersja nie-Embarcadero). Ale jak nie ma szans na SFML to zainstaluję i to Embarcadero.

0

no tak tylko jest jedno ale, dev++ dostarcza przecież własną wersję mingw(tak mi się zdaje kiedyś było). Stąd moje pytanie czy podpiełeś zewnętrznie mingw w jakiejś konkretnej wersji.

0

Tak jest dalej, spróbuję podpiąć ostatnie MinGW.

0

no i na stronie sfml właśnie o tym było że trzeba mieć konkretną wersję albo swoją wersją zbudować samemu.

1

Jaki jest sens palowac sie z takim IDE, skoro w pracy i tak pewnie bedziesz uzywal czegos bardziej wspolczesnego? to jakis specjalny rodzaj dmuchania sie w pompke, hej, patrzcie, uzywam starej wersji dev c++, o-r-y-g-i-n-a-l-n-e-j, wtf?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1