Atakowanie figur, Szachy C++

0

Prosze o pomoc w napisaniu tego tego kodu, jestem na bardzo podstawowym poziomie c++.hetman.PNG
Szachownica po której porusząją się figury w szachach ma rozmiar 8 x 8 pol.
Zgodnie z regułami gry w szachy, każda figura może atakować figury i pionki przeciwnika zgodnie z regułami ruchu danej figury. Instrukcja poruszania się figur w szachach:
http://www.szachy.szczecin.pl[...]bjects-viewpage-pageid-2.html
Pion to nie figura
Przykład:
Zgodnie z regułami gry w szachy, hetman (królowa) może atakować figury ustawione na polach w kolumnie, wierszu oraz dwóch przekątnych przechodzących przez pole, w którym jest ustawiony. O tych polach mówimy, że są atakowane przez hetmana.
Na rysunku hetman stoi w polu ( 2,6) i atakuje (7+7+6+3) = 23 pola. Zostały one zamalowane kolorem szarym.

NAPISZ PROGRAM KTÓRY:
wczyta umiejscowienie danej figury, np 2 6 (kolumna wiersz)
wybierze jedną z 5 figur: król, hetman, wieża, skoczek, goniec
wypisze ilość atakowanych pólhetman.PNG

0

Witam.

Proszę poczytać o tzw "Rysowaniu". https://www.obliczeniowo.com.pl/924

Wrazie jakiś problemów to proszę pisać.

Życzę miłego dnia.

1

Zacznij od wiezy.
Zrob dla niej serie testow automatycznych.
Przejdz do kolejnej figury.
Jak bedziesz obslugiwal wszystkie zrob wczytywanie parametrow testu wg zadania.

Osobiscie wybralbym wspolrzedne typu a2, a nie (1,2) - latwiej sie tak analizuje.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1