Szachy

0

Ma ktoś link do artykułu albo gotowca jak zrobić gre w szachy przez net.

0

Ja takiego czegoś nigdy nie widziałem i myślę, że raczej czegoś takiego nie ma... Bo jest to dość skomplikowana sprawa (choć chyba nie bardzo trudna). Ale możesz przecież sam pomyśleć nad problemem. Wystarczy tylko ustalić, jak może się ruszać dana figura (także rozpoznać, czy coś stoi na jej drodze) oraz kiedy jest szach/mat. Druga kwestia to komunikacja sieciowa, co powinno być właściwie banalne (jeśli chcesz zrobić prosty serwer, do gry z np. kumplem, co innego, kiedy będziesz chciał zrobić pokoje, użytkowników, odpowiednie zabezpieczenia, itd). Podstawy korzystania z socketów masz w artykułach na 4p. I to by było na tyle...

// Dopisane
Pisząc skomplikowana, miałem na myśli ilość warunków, jaką trzeba będzie zastosować, a nie stopień trudności zaimplementowania tego.

0

skomplikowana?
bardzo przypomina "statki" przez net

sprawe client/server znajdziesz w artach//teraz tylko wysylasz graczowi pare info (nie wiem dokladnie jakich)

  • pozycje swojej figury
  • czas

no sam wiesz skoro chcesz napisac co potrzebne jest drugiemu graczowi (informacje)
teraz musi byc blokowana "szachownica" garacza,ktory czeka na tego co wykonuje ruch..

w sumie wysylasz po sockecie tekst w stylu INFO1@INFO2@[email protected]
potem to rozdzielasz i juz

0

Mnie interesuje jak ograniczać ruch figur etc., bo przesyłanie danych i temu podobne mam w małym palcu.

0

no to musisz gdzies w programie umiescic instrukcje..
np przypisujesz figurom jakies liczby i np 1 (laufer) moze sie poruszac tylko tak jak zdefiniujesz..

chyba nie ma za duzo mozliwosci poruszania sie? (na przykladzie laufra (po przekatnej w dwie strony)

//a jezeli chodzi o ograniczanie ruchow na planszy (to image blokujesz, o ile szachownica jest na image zrobiona :) )

0

Wyświetlanie tego to najmniejszy problem - autorowi chodziło chyba raczej o stworzenie swoistego silnika gry, dopiero później wyświetlanie przebiegu..

Nigdy nie pisałem szachów, ale ja bym zaczął od stworzenia odpowiednich typów - szachownica oraz typ figury - później dopiero można myśleć nad dalszą częścią.

Typ figury można sobie szybko napisać:

TCFigure = (Pionek = 0, Wieża = 1, Skoczek = 2, Goniec = 3, Król = 4, Hetman = 5);

Typ ten będzie okreslał pozycje na szachownicy, więc można dopisać Pusty = 6 .. - albo w ogóle ustawić jego numer porządkowy na 0.

Teraz można sobie stworzyć szachownicę:

TCBoard = array[1..8] of array[1..8] of TCFigure;

Należy jeszcze wprowadzić mechanizm rozróżniania, do którego gracza należy dana figura.. to już pozostawiam tobie - jest to sam wstęp, który trzeba dobrze przemyśleć, aby później definiowanie ruchów było łatwe ...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1