Wazna informacja: Robie gre w C++ Builder (wersja z poradnika Mirosława Zelenta)
Cześć, mam taki mały problem bo wiem że trzeba zrobić #include "plik" no i kiedy mam te 2 pliki już to nie wiem co zrobić aby je tak bardziej polaczyc w sensie np zrobić przycisk w 1 pliku (menu) który przerzuca mnie do rozgrywki. Czy ma ktoś jakieś pomysły?
Nie idź w to.
- Autor poradnika.
- Rok nagrania 2014?
https://www.youtube.com/watch?v=vd0zDG4vwOw
A wiedza jeszcze starsza... - C++ Builder, niby są jakieś aktualne wersje, ale raczej są używane przez ludzi, którzy zasiedzieli się w tym środowisku...
No, ale to wiesz jak podlaczyc 2 pliki pod 1 gre? (nie robie tictactoe tylko rozbudowanego Arkanoida
- Masz dwa okienka i z okienka pierwszego przejść do drugiego => https://stackoverflow.com/questions/10794869/how-do-i-open-a-new-form-with-a-button-using-c-builder
czy
- Chcesz jedno okienko, które zmienia swoją zawartość i zawartość gry ma swojego, oddzielnego UnitX.cpp?
Nie mam C++ Buildera, żeby to sprawdzić, ani nie robiłem w nim za dużo te 10+ lat temu...
Wydaje mi się jednak, że dla tego środowiska poprawne będzie rozdzielenie pliku Unit1.cpp
okienka na mniejsze pliki, ale plik *.h
zawierający definicję klasy, musi być jeden.
Implementacja metod z pliku nagłówkowego może być w wielu plikach. Możesz mieć UnitMenu.cpp
i UnitGame.cpp
, a w pliku Unit1.h
będzie deklaracja klasy implementowanej we wspomnianych plikach *.cpp
.
Zawartość menu i zawartość gry będziesz musiał jakoś ze sobą przełączać, np. menu będzie miało jeden panel, a gra drugi. Czy tam inne kontenery jakie są dostępne.
Chodziło mi o opcje 1) Bardzo ci dziękuje za pomoc <3