Robienie gry w paru plikach

0

Wazna informacja: Robie gre w C++ Builder (wersja z poradnika Mirosława Zelenta)
Cześć, mam taki mały problem bo wiem że trzeba zrobić #include "plik" no i kiedy mam te 2 pliki już to nie wiem co zrobić aby je tak bardziej polaczyc w sensie np zrobić przycisk w 1 pliku (menu) który przerzuca mnie do rozgrywki. Czy ma ktoś jakieś pomysły?

3

Nie idź w to.

  1. Autor poradnika.
  2. Rok nagrania 2014? https://www.youtube.com/watch?v=vd0zDG4vwOw
    A wiedza jeszcze starsza...
  3. C++ Builder, niby są jakieś aktualne wersje, ale raczej są używane przez ludzi, którzy zasiedzieli się w tym środowisku...
0

No, ale to wiesz jak podlaczyc 2 pliki pod 1 gre? (nie robie tictactoe tylko rozbudowanego Arkanoida

1
  1. Masz dwa okienka i z okienka pierwszego przejść do drugiego => https://stackoverflow.com/questions/10794869/how-do-i-open-a-new-form-with-a-button-using-c-builder

czy

  1. Chcesz jedno okienko, które zmienia swoją zawartość i zawartość gry ma swojego, oddzielnego UnitX.cpp?

Nie mam C++ Buildera, żeby to sprawdzić, ani nie robiłem w nim za dużo te 10+ lat temu...
Wydaje mi się jednak, że dla tego środowiska poprawne będzie rozdzielenie pliku Unit1.cpp okienka na mniejsze pliki, ale plik *.h zawierający definicję klasy, musi być jeden.
Implementacja metod z pliku nagłówkowego może być w wielu plikach. Możesz mieć UnitMenu.cpp i UnitGame.cpp, a w pliku Unit1.h będzie deklaracja klasy implementowanej we wspomnianych plikach *.cpp.

Zawartość menu i zawartość gry będziesz musiał jakoś ze sobą przełączać, np. menu będzie miało jeden panel, a gra drugi. Czy tam inne kontenery jakie są dostępne.

1

Chodziło mi o opcje 1) Bardzo ci dziękuje za pomoc <3

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1