Sieci w C++ na rok 2020

Odpowiedz Nowy wątek
2020-03-25 09:31

Rejestracja: 1 rok temu

Ostatnio: 1 minuta temu

0

Microsoft Visual Studio 2019, wg MSDN implementuje standard C++ 17
Jak jest z łącznością sieciową we współczesnych C++?
Jestem zainteresowany prostym klientem oraz serwerem HTTP / REST (na jeden-trzy URL-e), oraz specyficznym protokołem Thrift (i może GRPC)

Robiłem to ze cztery, pięć lat temu, trafiałem na biblioteki budujące na boost::asio
Nie protestowałem, bo protokół do jakiego musiałem się dostosować, Apache Thrift, też był nad boost:asio

Co dziś wybrać, aby było łatwo i przyjemnie? (skrajna wydajność milionów req/sek nie jest wymagana).

Nie używam żadnego z popularnych frameworków GUI i klasami pomocniczymi (np Qt)

edytowany 1x, ostatnio: AnyKtokolwiek, 2020-03-25 09:33

Pozostało 580 znaków

2020-03-25 11:31

Rejestracja: 3 lata temu

Ostatnio: 13 godzin temu

0

No ja ostatnio miałem podobny problem. Korzystałem z Restbeda, ale licencja spowodowała, że musiałem się przerzucić.Wybrałem Restinio, ale wiadomo - każdy ma inne warunki. Przejrzyj ten wątek i sugestie jakie tam padły: https://4programmers.net/Forum/C_i_C++/335893-biblioteka_do_rest?p=1651417#id1651417, ja oprócz tego znalazłem jeszcze parę ciekawych propozycji na Reddicie.

Pozostało 580 znaków

2020-03-25 11:47

Rejestracja: 10 lat temu

Ostatnio: 3 minuty temu

0

Jak jest z łącznością sieciową we współczesnych C++?

Tak samo jak wcześniej, czyli z użyciem zewnętrznej biblioteki.

Jeżeli już potrzebuje mieć serwer w C/C++ niemal zawsze wybieram mongoose, jest napisany w C, ale nic nie przebija jego stosunku featureów do łatwości integracji - kopiujesz dwa pliki do projektu i masz pełnoprawny RESTowy serwer, jedyną zależnością jest openssl jeśli chcesz mieć https, ale jeśli nie potrzebujesz to mongoose nie wymaga żadnych zależności.


edytowany 1x, ostatnio: several, 2020-03-25 11:49

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0