Witam, mam problem z moją grą w związku z czym prosiłbym o pomoc.
//main.cpp
sf::Texture texture2;
texture2.loadFromFile("B_car_red.png");
sf::Sprite red1;
red1.setTexture(texture2);
//Car.cpp
void Car::move_left(float velocity, float acceleration)
{
if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Left))
if (!red1.getGlobalBounds().intersects(blue1.getGlobalBounds()) && !red1.getGlobalBounds().intersects(map1.getGlobalBounds()))
{
r1.move(0.0, -1 * velocity);
if (velocity<max_speed) velocity += acceleration;
red.setRotation(0);
}
else
contatct = true;
}
- plik Car.h w którym sątylko deklaracje metod i zmiennych.
Podczas kompilacji otrzymuję takie komunikaty błędów:
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2065: "red1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2228: po lewej ".getGlobalBounds" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): note: typ to "unknown-type"
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2228: po lewej ".intersects" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2065: "blue1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2065: "map1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(20): error C2065: "r1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(20): error C2228: po lewej ".move" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(20): note: typ to "unknown-type"
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(22): error C2065: "red": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(22): error C2228: po lewej ".setRotation" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(22): note: typ to "unknown-type"
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(25): error C2065: "contatct": niezadeklarowany identyfikator
Wszsytko to do tych kilku linijek Car.cpp. Baardzo bym posił o wyjaśnienie co mogęzrobićaby to naprawić, bo muszę oddaćprojekt do północy a utknąłem :X Nie mam doświadczenie i nie wiem dokładnie gdzie dałem ciała. w main.cpp i Car.cpp zaincludowałem zarówno SFML\Graphics jak i Car.h