Niezadeklarowany identyfikator

0

Witam, mam problem z moją grą w związku z czym prosiłbym o pomoc.

//main.cpp
	sf::Texture texture2;
	texture2.loadFromFile("B_car_red.png");
	sf::Sprite red1;
	red1.setTexture(texture2);

//Car.cpp
void Car::move_left(float velocity, float acceleration)
{
	if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Left))
		if (!red1.getGlobalBounds().intersects(blue1.getGlobalBounds()) && !red1.getGlobalBounds().intersects(map1.getGlobalBounds()))
		{
			r1.move(0.0, -1 * velocity);
			if (velocity<max_speed) velocity += acceleration;
			red.setRotation(0);
		}
		else
			contatct = true;
}
  • plik Car.h w którym sątylko deklaracje metod i zmiennych.
    Podczas kompilacji otrzymuję takie komunikaty błędów:
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2065: "red1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2228: po lewej ".getGlobalBounds" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): note: typ to "unknown-type"
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2228: po lewej ".intersects" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2065: "blue1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(18): error C2065: "map1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(20): error C2065: "r1": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(20): error C2228: po lewej ".move" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(20): note: typ to "unknown-type"
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(22): error C2065: "red": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(22): error C2228: po lewej ".setRotation" musi być typ struct/union
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(22): note: typ to "unknown-type"
1>c:\users\user\desktop\visual studio 2017\projects\vs2017\vs2017\car.cpp(25): error C2065: "contatct": niezadeklarowany identyfikator

Wszsytko to do tych kilku linijek Car.cpp. Baardzo bym posił o wyjaśnienie co mogęzrobićaby to naprawić, bo muszę oddaćprojekt do północy a utknąłem :X Nie mam doświadczenie i nie wiem dokładnie gdzie dałem ciała. w main.cpp i Car.cpp zaincludowałem zarówno SFML\Graphics jak i Car.h

0

Generalnie z tego co wiedze to problem jest z red1, blue1 i map1, ale nie wiem co z tym zrobić :/
Przypadkiem znalazłem też literóki w kodzie - r1 i red - to przypadek, nie osobne zmienne

0

To, że zadeklarowałeś zmienne w funkcji main, wcale nie oznacza, że są one automatycznie widoczne z dowolnego innego kontekstu.

0

jak kolega wyżej napisał ale dodam od siebie
http://en.cppreference.com/w/cpp/language/scope

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1