[OT] [VC++,delphi,BC++] Dla ochotników :)

0

Niektórzy wiedzą, niektórzy nie :)
Piszę program na olimpiadę informatyczną =)
Program jest zwyczajnym programem do tworzenia scen w przestrzeni (czyli 3D)

A teraz moja prośba :)
Czy komuś by się chciało mi pomóc i porobić modele do tego programu?
zasady stworzenia modelu (wystraczą tekstury i wierzchołki) :P

Wszystko się opiera na języku BGLCMD (Basic GL commands) :)
nie jest duzo do wyboru ale jest wystarczająco duzo :)
==oto przykładowy skrypt==
glenable(gl_texture_2d); //włącza możliwość nakładania tekstur
bindtex(0);
begin(gl_quads);
gltexcoord2f(0.0); //dostępne też glvertex3f
glvertex3f(0.0.0); //dostępne na zmanę koloru glcolor3f
gltexcoord2f(10.0);
glvertex3f(0.0.50);
gltexcoord2f(10.10);
glvertex3f(30.0.50);
gltexcoord2f(0.10);
glvertex3f(30.0.0);
end;

UWAGA przy tworzeniu (deklarowaniu) wierzchołka używajćie aby oddzielić znaki "." a nie "przecinka" glvertex3f(30.0.0);
przecinek potrzebny przy tym (3,456.3.1,23) kapiszi :P ?
czyli kropki oddzielają a przecinki to koma liczba :) x koma 33 =)
x,33 :P

oczywiście nie jest to wygodne.... aha i żadnych spacji!!!!!!!!!

jezeli ktos bawil sie z OpenGL w delphi lub nie tylko moze od razu domyśleć się, że zamiast "glbegin" mamy "begin" =]
a funkcja bindtex(int) [void] :P
w begin wpisujemy co tylko sie da z openGL umieściłęm tam wszystkie poczynając od gl_points a kończąc na gl_quad_strip no po prostu wszystkie :) a kończymy nie glend(); tylko end;
binduje teksturę zawartą w pamięci komputera (którą oczywiście można załadować), całą obsługę programu (w którym to bedziemy robić [hmm będziemy?]) wam tutaj nie będę przedstawiać :)

wystarczy tylko zbindować teksturkę ,zdeklarować wierzchołki, nałożyć maskę (koordynacja tekstury) i gotowe :)
jest jedno udogodnienie :) zrobiłem edytro, który wam pozwoli tworzyć wielokąty rysując na płaszczyźnie oraz deklarując ich wysokość :) takie małe a cieszy :P
Na razie nie dam wam tego programu (dam dopiero w nast wtorek (czyli nie ten co teraz będzie tylko następny))
Oczekuję na chętnych, program ten bdzie oczywiście oceniany przez jury, można pracować w grupie :)
Oczywiście każdy model będzie posiadał swój identyfikator (tekstury też musicie sobie załatwić) btw jak ktoś ma grę Return To Castle Wolfenstein to plik pak0.pk3 jest dosłowniekopalnią tekstur (tekstury jak na razie to tylko jpg (proszę używać współczynnika jakości 100% przy konwertwoaniu)

Normalnie w about programu będzie pisało kto się przyczynił do tworzenia modeli :) oczywiście ja zgarnę nagrodę [diabel] [diabel] [diabel] [diabel] [cygaro] ;p

hehe ale nawet nie wiem czy wygram :>
[niewinnosc]

Tworzenie modeli może być przyjemnością lub nudą no ja sam nie wiem (ja jestem bardzo przejęty tym projektem) i potrzenuję modeli!

Więc jak chcecie i umiećie deklarować wierzchołki w przestrzeni i mieć ten 'zmysł' widzenia przestrzennego to zapraszam. :)
Może mi się uda jeszcze coś tam udoskonalić aby było bardziej automatycznie :)

Jakbyście chcięli tworzyć modele to możecie również je tworzyć za pomocą programu q3Radiant!
W przyszłości stworzę algorytm zmieniający tamte linijki kodu na BGLCMD i wszystko będzie oki :) (ale tekstury proszę nuie w pk3!)

Alebo jak już w ogole chceice robic modele moim programem (lub w otatniku) to proszę bardzo :)

Modele mi potrzebne to:
(tutaj tylko tekstury - bo co to zrobić kulę :P)
tekstura Merkurego, wenus,marsa,jowisza,satruna,plutona,urana,neptuna =] (wiem,że w złej kolejności)

modele mebli (krzesła, stoliki)
modele TV, kuchenki, mikrofalówki), komputera, monitora, myszki (komputerowej), klawiatury (tez komputerowej), doniczki i inne rzeczy, mile widziane samochody :)))), drzewa, budynki :)

teraz małe sprostwanie aby narysować graniastosłup nie trzeba 6 powierzchni rysować (24 wierzchołki) tylko wystarczy użyć procecdurey
gran(pos,posy,posz,dlugoscx,dlugoscy,dlugoscz,skala teksturki (im większa tym mniejsza tekstura));

czyli
gran(-2,3.4.-2.10.10,2.10.4);

gran zawiera glbeing i glend (to są quads)

aby ustawić teksture to dajcie przed gran bindtex(numer) :)

aby narysować kulę wystarczy napisać:
createsphere(x,y,z,promien,precyzja);
jak dacie precyzję 5 to zobaczycie 2 graniastosłupy przystające :)
czyli:
createsphere(400.400.340.30.70);

nie zrobiłem jeszcze tworzenia walca bo geniuszem nie ejstem i nie wiem jak to zrobić ale później to zrobię jak na razie to powinno wam wystarczyć, bo i tak przeciez będziecie to robić ręcznie :) :P albo w q3radiancie (3dsmax odpada :P)

zgłoszenia przyjmuję na mail'a)

jak przyjadę od babci to się z wami skontaktuję)
dam wam program itp.

narka :)
huh iel napisałem

no i zycze wszystkim Wesolych Swiat :)

0

dla ciebie zawsze!

0

no chciaż jeden sprawiedliwy :))))))
Omówimy to dopiero w poniedzialek lub wtorek (bo w niedziele wracam od babci)

a teraz wyjezdzam pa! :)

0

I tak nie pobijesz Kapustki długością tego postu :)

0

Buachachahcacha
Vogel, tradycynie rozbawiłeś mnie do łez :d

Ziomber, i tak mnie nie pobijesz!

A jak pobijesz, to będę zmuszony przepisywać podręczniki programowania aby dotrzymać ci kroku. A zrobię to, bo jestem niezrównoważony psychicznie. ;p

Pozdrawiam.

0

A zrobię to, bo jestem niezrównoważony psychicznie.

Ja też :)

0

Kiedyś i tak was pobije :-P

0

Kiedyś i tak was pobije :-P

Pod względem postów bez treści jesteś prawdziwym mistrzem :)

0

Bedzie ciężko to zrobić ja się piszę na max 1 model :( sorry jak nie wyjdzie :O

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1