stworzenie praktycznej Klasy abstrakcyjnej

0

Witam,
wybrałem sobie temat projektu: Wypożyczalnia gier video

Myślę nad stworzeniem klas: Gra, Osoba, Klient, Wypozyczalnia.
Problem jest taki, że w powyższym przykładzie nie mam pomysłu na klasę abstrakcyjną najlepsza byłaby do tego Osoba, ale jaka funkcja w tej klasie mogłaby być czysto wirtualna i mieć zastosowanie praktyczne w dla tego problemu?

Dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam!

2

Produkt -> klasa abstrakcyjna
Obosa -> Klasa abstrakcyjna
Gra -> dziedziczy po produkt
Klient -> dziedziczy po osoba
Sprzedawca -> dziedziczy po osoba
Sklep -> Po niczym nie dziedziczy
Kasa -> po niczym nie dziedziczy, jest w klasie Sklep
Pieniadze -> Po niczym nie dziedziczy, jest w klasie kasa oraz klient

0

Dziękuję za odpowiedz, ale wciąż nie mam pomysłu na metodę czysto wirtualną w klasie abstrakcyjnej "Osoba", po ktorej dziedziczy Klient i Sprzedawca
jedyne co mi przychodzi do głowy do metoda Informacja(), ale postanowiłem wykorzystac zamiast niej przeładowanie operatora << do tego celu.

1

w produkcie mozesz napisac funkcje typu
float CalculatePrize() = 0;

2

Nie próbuj napisać całego programu podczas projektu "na kartce". Na koniec okaże się, że masz mnóstwo niepotrzebnych metod i mało przydatnych. Skoro nie masz pomysłu na metodę abstrakcyjną, to nie rób jej na siłę. Zaprojektuj pierwszą wersję. Zastanów się nad nią. Napisz testy - wtedy zobaczysz, czego Ci brakuje albo co byłoby przydatne. Tylko w taki sposób możesz nauczyć się projektować systemy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1