Projektowanie Klasy Abstrakcyjnej

0

Witam.
Nie mam pomysłu jak zaprojektować Klasę Abstrakcyjna dla poniższego problemu.

Problem
W programie powinna być zdefiniowana klasa Macierz, która powinna bazować na klasie
wektorów oraz na pewnej klasie abstrakcyjnej.

Klasa abstrakcyjna: Figura, Instrument, Ssak, mają pewne cechy metody wirtualne które można zawrzeć. Ale co można dać w takiej klasie abstrakcyjnej po której dziedziczy Wektor? Osobiście nie widzę sensu.
Szukam jakiejś metody czysto wirtualnej, no ale co by to niby mogło być ?
Myślałem nad Wyświetl() ale to realizuje u mnie przeciążenie operatora<<

2

Możesz mieć różne rodzaje macierzy, których organizacja w pamięci w ramach optymalizacji jest różna.

  • klasyczna macierz
  • macierz trójkątna (zapamiętujesz tylko to co w trójkącie)
  • macierz rzadka (większość wyrazów jest zerowa, więc taniej jest zapamiętać pozycję w wierszu i wartość).
  • macierz, w której niezerowe elementy układają się w prostokąty (częste w problemach inżynierskich) - nie pamiętam nazwy

W takim wypadku, wprowadzasz macierz abstrakcyjną, zapewniającą dostęp do danych: szerokość, wysokość, odczyt wartości (zapis to już może być nieopłacalny dla niektórych przypadków).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1