"Smart pointery" a 2 wymiarowa tablica wskaźników

0

Witam, mam już zrobioną grę na projekt (najprostsza gra w statki bez losowego ustawiania), ale niestety nie doczytałem że mamy nie używać zbytnio RAW pointerów a zamiast nich używać smart.

class plansza
{
public:
	maszt  ***wsk; 
	void wyswietl();
};

plansza::plansza()  // konstruktor planszy
{
	wsk = new maszt**[16];   // plansza jest 2-wymiarowa tablica wskaznikow do masztow
	for (int i = 0; i<16; i++) 
	{							
		wsk[i] = new maszt*[16];
		for (int j = 0; j<16; j++)
		{
			wsk[i][j] = new maszt();  // pojedynczy maszt
		}
	}
}
 

Czy ktoś z was mógłby w tym pomóc?
Próbowałem w kilku wersjach ale nie mogę zbytnio zrozumieć konstrukcji smart pointerów oraz ich różnic.

3

zamiast tablic u zywac std::vector
poczytaj o unique_ptr z c++11

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1