VisualStudio 2008 [C++] - Jeden Timer spowalnia drugi.

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-03 13:09
0

Witam,

Tak jak w temacie, mam problem z Timer'em. Mianowicie staram się stworzyć Arkanoida. Napisałem trochę kodu odpowiadającego za poruszanie paletką lewo-prawo z kolizją o lewą i prawą krawędź pola gry oraz kod odpowiadający za poruszanie się piłeczki. Wszystko fajnie tylko gdy wciskam klawisze strzałek odpowiadające za poruszanie się paletki to piłeczka zwalnia o połowę, gdy zwolnię klawisze strzałek prędkość piłeczki wraca do podstawowej wartości.

Również jest mały problem z migotaniem obiektów podczas poruszania. W C++ Builderze były opcje DockSite i UseDockManager w Visualu natomiast nie mam pojęcia jak to zrobić.

EDIT. Przed chwilą usunąłem grafiki: tła, piłeczki, paletki i zastąpiłem je po prostu kolorami i problem zniknął, tylko nie taki był cel projektu, aby bazował na jednokolorowej szacie. :(

Pozdrawiam

edytowany 4x, ostatnio: luzuroodu, 2015-01-03 13:20

Pozostało 580 znaków

2015-01-03 13:21
0
luzuroodu napisał(a):

W C++ Builderze były opcje DockSite i UseDockManager w Visualu natomiast nie mam pojęcia jak to zrobić.

Co ma dokowanie do migotania?

Nie rób setki różnych timerów, na wszystko wystarczy jeden.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
edytowany 1x, ostatnio: _13th_Dragon, 2015-01-03 13:22

Pozostało 580 znaków

2015-01-03 13:30
0
_13th_Dragon napisał(a):

Co ma dokowanie do migotania?

Nie wiem co, ale ustawiałem na TRUE i obiekt nie migotał i nie zanikał na ułamek sekundy podczas poruszania.

Wiem że jeden Timer by wystarczył, ale póki co na jednym mi to nie wychodzi, więc rozbiłem na trzy.

A co do mojego EDIT'a?

luzuroodu napisał(a):

EDIT. Przed chwilą usunąłem grafiki: tła, piłeczki, paletki i zastąpiłem je po prostu kolorami i problem zniknął, tylko nie taki był cel projektu, aby bazował na jednokolorowej szacie. :(

Pozostało 580 znaków

2015-01-03 13:47
0
luzuroodu napisał(a):
_13th_Dragon napisał(a):

Co ma dokowanie do migotania?
Nie wiem co, ale ustawiałem na TRUE i obiekt nie migotał i nie zanikał na ułamek sekundy podczas poruszania.
Totalne brednie.

luzuroodu napisał(a):

Wiem że jeden Timer by wystarczył, ale póki co na jednym mi to nie wychodzi, więc rozbiłem na trzy.
Nie umiem naprawić dachu więc z niego skoczę?! Podoba mi się takie podejście, bo pozwala na dalszą ewolucje.

luzuroodu napisał(a):

Przed chwilą usunąłem grafiki ...
Dajesz zbyt dużą częstotliwość - program się nie wyrabia, zrób to na jednym timerze.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-03 14:04
Biały Młot
0

Nie powiedziałem, że zostanie na trzech Timerach, bo nie wychodzi mi na jednym...
Zrobiłem to tak, aby zadziałało, a następnie zabiorę się za przerobienie tego do jak najmniejszej liczby elementów. Takie jest moje podejście i jest mi łatwiej, gdy widzę że coś już działa niż dostaję ciągłe Errory na ekran lub nie działające elementy.

Mimo wszystko, dziękuję za odpowiedzi i zabieram się za pracę.

Pozdrawiam.

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 14:40
0

Koddddttt...

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0