C i SDL jak wyświetlać i pobierać imiona graczy

0

Witam
Mam następujący problem, otóż napisałem prostą gierkę( kółko i krzyżyk) i chciałbym ją jeszcze urozmaicić o pobieranie imion graczy/gracza a następnie po wygranej wyświetlić to imię. Później chciałbym jeszcze w menu dodać opcję wyświetlania najlepszych 5 wyników( chciałbym tutaj użyć biblioteki time.h i policzyć czas jaki był potrzebny do skończenia gry i następnie zapisać to w pliku). Problem jest taki że nie za bardzo wiem jak to zrobić( głównie chodzi mi o wyświetlanie napisu na ekranie, na pobranie imienia teoretycznie mam pewien pomysł). Wiem że jest biblioteka SDL_ttf no ale tutaj zaczynają się schody bo ciągle dev c++ jej mi nie wykrywa, więc chciałbym kogoś prosić o wyjaśnienie mi jak należy ją prawidłowo podpiąć, albo ewentualnie czym można ją zastąpić.

1
  1. użyj normalnego środowiska
  2. pobierz SDL_TTF2 for developers
  3. dodaj nagłówki
  4. dodaj pliki .lib
  5. dodaj odpowiednią flagę do linkera
  6. wyświetlaj co trzeba

Do pobierania inputu w postaci tekstu SDL ma swoje eventy.

0

Ciągle mam jednak problem z podpięciem:
c:\program files (x86)\dev-cpp\mingw64\x86_64-w64-mingw32\bin\ld.exe skipping incompatible ../3rdparts/SDL/lib/SDL_ttf.dll when searching for -lSDL_ttf

c:\program files (x86)\dev-cpp\mingw64\x86_64-w64-mingw32\bin\ld.exe cannot find -lSDL_ttf

Co mogłem zrobić nie tak?

0

http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/
http://www.libsdl.org/index.php

  • google.pl

i jedziesz.

Ja proponowalbym Ci zmienic srodowisko np na visual studio 2013 (wiem ze tam dzialaja wszystkie bibloteki od sdl'a)

0

No właśnie robiłem wg tego poradnika i ciągle jest problem, no cóż popróbuje jeszcze trochę sam a jak nie to wtedy przerzucę się na visuala.

#edit zrobiłem bardzo głupi błąd, zapomniałem wskazać katalog include i lib ...

Wszystko działa już jak należy dzięki wielkie za pomoc temat do zamknięcia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1