formatowanie tekstu w kosoli

0

Witam po raz kolejny. Tak wygląda output mojej konsoli:

Turn: 1 Turn of player: 1       Player position: 0      Balance: 1200




'h' to buy houses        'm' to move


> 

Czy jest możliwość żeby pierwsza linia była zawsze na samej górze, a ostatnia (ta z inputem "> ") żeby zawsze była na dole. Czy jest jakiś sposób na tego formatowanie, czy muszę liczyć linie po lini wszystko sam zaprojektować?

W przypadku gdyby kod okazał się potrzebny:

#define MENU_DISPLAY {\
    cout << "\nTurn: " << world.getGenQueue();  \
    cout << "\tTurn of player: " << world.getQueue(); \
    cout << "\tPlayer position: " << p[ world.getQueue() ].getPosition(); \
    cout << "\tBalance: " << p [ world.getQueue() ].getMoney();  \
   }



         MENU_DISPLAY
         cout << "\n\n\n\n\n'h' to buy houses \t 'm' to move\n\n\n> "; // tu sie kupuje domki
         cin >> a;
         if ( a == 'h' ) { cout << "Select street where you want to buy houses:\n> "; cin >> temp; p[qu].buyHouse(s, world, temp); }
         if ( a == 'm' ) { break; }
1

Jest - ncurses lub odpowiedniki.

Edit:
Wspomne tez o alternatywie bo mozna to zrobic (trudniej, mniej wygodnie, slabiej) bez zew. bibliotek. Wystarczy, ze spreparujesz odpowiedniego stringa w kodzie, ktory bedzie zajmowac cala powierzchnie konsoli i wraz z przerenderowywaniem czegokolwiek, wyswietlac tego stringa. Pomysl kiepski, ale moze akurat Tobie przypasuje.

1

użyj gotoxy().
A tak a propos zacznij od przejrzenia listy funkcji, potem poczytaj te nazwy których brzmią ciekawie.

0

Nie potrafię odpowiednio zaimplementować tego pdcurses niestety. Ściągnąłem sobie specjalny pliczek devpak czy jakoś tak. Wgrałem go do kompilatora. #includuje też ładnie. A później co? on ma jakiś namespace że nie mogę do niego się dobrać czy co?

gotoxy bardzo fajne dziękuję, a jak zmienić pozycje kursora korzystając z bieżącej pozycji? (konkretnie podnieść kursor o 1 w górę)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1