Wzorce projektwe c++ - most

0
#include <iostream>

using namespace std; //For brevity.

//Implementor
class DrawingAPI
{
public:
  virtual void DrawCircle(const double x, const double y, const double radius) = 0;
  virtual void DrawSquare(const double x, const double y) = 0;
};

// ConcreteImplementor 1/2
class OpenGL : public DrawingAPI
{
public:
  void DrawCircle(const double x, const double y, const double radius)
  {
    cout<<"OpenGL based circle drawn at "<<x<<":"<<y<<" radius "<<radius<<endl;
  }
  void DrawSquare(const double x, const double y)
  {
    cout<<"OpenGL based square drawn at "<<x<<":"<<y<<endl;
  }
};

// ConcreteImplementor 2/2
class DirectX : public DrawingAPI
{
public:
  void DrawCircle(const double x, const double y, const double radius)
  {
    cout<<"DirectX based circle drawn at "<<x<<":"<<y<<" radius "<<radius<<endl;
  }
  void DrawSquare(const double x, const double y)
  {
    cout<<"DirectX based square drawn at "<<x<<":"<<y<<endl;
  }
};

//Abstraction"
class Shape
{
public: //Constrctor
  Shape(double x, double y, double radius, DrawingAPI* da) :
    _x(x), _y(y), _radius(radius), _da(da)
  { }
  Shape(double x, double y, DrawingAPI* da) :
    _x(x), _y(y), _da(da)
  { }
public:
  // low-level
  virtual void Draw() = 0;
protected:
  void DrawCircle()
  {
    _da->DrawCircle(_x, _y, _radius);
  }
  void DrawSquare()
  {
    _da->DrawSquare(_x, _y);
  }
  // high-level
  // This needs to be refined in the Refined Abstraction classes.
  virtual void ResizeByPercentage(double const pct) = 0;
  double _x, _y, _radius;
  DrawingAPI* _da; // Shapes could be displayed by different DrawingAPI's.
};

//Refined Abstraction: define a Circle.
class Circle : public Shape
{
public : //Constructor
  Circle(double x, double y, double radius, DrawingAPI* da) :
    Shape(x, y, radius, da)
  { }
public: //Behavior
  // low-level i.e. Implementation specific.
  // Draw doesn't even know what parameters it's using and WHO is drawing it.
  void Draw() { DrawCircle(); }
  // High-level i.e. Abstraction specific.
  // A circle has a radius, but a square has a length (for example).
  void ResizeByPercentage(const double pct) { _radius *= pct; }
};

//Refined Abstraction: define a Square.
class Square : public Shape
{
public : //Constructor
  Square(double x, double y, DrawingAPI* da) :
    Shape(x, y, da)
  { }
public: //Behavior
  // Low-level i.e. Implementation specific.
  // Draw doesn't even know what parameters it's using and WHO is drawing it.
  void Draw() { DrawSquare(); }
  // High-level i.e. Abstraction specific.
  // A circle has a radius, but a square has a length (for example).
  void ResizeByPercentage(const double pct) { _x *= pct; }
};


//The Client.
// -->> int main() merely demonstrates the interchangebility.
int main()
{
  Shape* TheShape[4]; //2 shapes x 2 implementations = 4 client-options.
  DrawingAPI* DA[2]; //2 Implementations.
  DA[0] = new OpenGL;
  DA[1] = new DirectX;

  TheShape[0] = new Circle(1, 2, 7.5, DA[0]);  //Draw circle with OpenGL
  TheShape[0]->Draw();

  TheShape[1] = new Circle(5, 7, 27.5, DA[1]); //Draw circle with DirectX
  TheShape[1]->Draw();

  TheShape[2] = new Square(10, 14, DA[0]);  //Draw square with OpenGL
  TheShape[2]->Draw();

  TheShape[3] = new Square(2.9, 80, DA[1]); //Draw square with DirectX
  TheShape[3]->Draw();

  //Give back allocated memory.
  delete DA[0], DA[1];
  delete TheShape[0], TheShape[1], TheShape[2], TheShape[3];

  return 0;
}
 

Pytanie :
Skad void Draw() { DrawCircle(); } wie ze musi wywolac
void DrawCircle()
{
_da->DrawCircle(_x, _y, _radius);
}
?
Na liscie inicjalizacyjnej Circle jest Shape tworzony, potrafi mi to ktoś wytłumaczyć ?

0

To jest metoda odziedziczona po Shape.
Jestem przekonany że robisz to od d..py strony.
Najpierw poznaj składnie języka w miarę dobrze, po czym zajmuj się wzorcami projektowymi, albo zajmuj się nimi wyłacznie na płaszczyźnie teoretycznej.

0

Pytanie :
Skad void Draw() { DrawCircle(); } wie ze musi wywolac
void DrawCircle()
{
_da->DrawCircle(_x, _y, _radius);
}
?

Albo ja nie rozumiem sedna Twojego problemu, albo Ty powinieneś się zdrzemnąc czy coś. Algorytm dopasowania wyszukuje którą funkcję wywołać po sposobie jaki wołasz funkcję (baaaardzo uproszczone zdanie), nie znajduje funkcji w zestawie funkcji z "lokalnej" klasy więc szuka jakiejś pasującej z zestawu funkcji z klasy bazowej (baaardzo uproszczona droga).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1