frogger - programowanie obiektowe c++

0

Witam
Tworze projekt na zaliczenie, wybralem kultowa gre Frogger, ktora musze napisac w obiektowym c++

Chcialbym stworzyc klase odpowiedzialna za 'silnik gry' w ktorej beda znajdowaly sie metody do poruszania obiektem (zaba-jako znak @). Oraz kolejne klasy odpowiedzialne za rysowanie planszy 30x14 po ktorej znak '@' bedzie mogl sie poruszac poprzez naciskanie klawiszy lewo,prawo,gora, dol. Chcialbym takze zeby pojazdy jako obiekt poruszaly sie (w prawo, lewo) po pewnej czesci tej planszy, niezaleznie od obiektu '@'. Prosze o pomoc przy tworzeniu( jakich klas mam uzyc i metod aby ruszyc z miejsca)

0

http://www.pixjuegos.com/descargas/pixfrogger-1.1-src.zip - masz źródło do OpenSource'owego klona Froggera, bierz i ucz się ;)

Jak chcesz pograć, to tu masz downloads - www.pixjuegos.com/ - zakładka Jugeos, Pix Frogger (3 pozycja od dołu).

Poza tym po kiego chcesz to pisać dla terminala, skoro łatwo możesz zrobić reprezentację graficzną..?

Żeby ruszyć z miejsca zaprojektuj kod swojej gry w UML :)

0

Czlowiek prowadzacy cwiczenia wymaga najpierw w terminalu a w pozniejszym terminie wersje graficzna. Glupota straszna no ale coz. Dobrze, sprobuje zaprojektowac kod gry na diagramach. Jakbym cos stworzyl, napisze. Dzieki wielkie

0

Dobrze by wygladalo jakbym uzyl vectorow do stworzenia planszy na ktorej ustawilbym obiekty i gracza?

0

Frogger ma w sumie planszę złożoną z czworokątów - żabka zawsze po wykonaniu ruchu znajduje się w centrum czworokąta. Ja bym zamiast vectorów do mapy użył tablicę dwuwymiarową. W klasie żabki bym zapisywał jej pozycję, której odwzorowanie jest w indeksach tablicy zawierającej mapę. Vectora bym użył dla elementów dynamicznych, takich jak np. pociski, które w pewnym momencie gry się pojawiają i znikają.

0

Uzyc tablicy int czy znakowej? i czy dla mapy musze tworzyc nowa klasy czy moglbym uzyc struktury?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1