Zmiana ikony innego pliku

0

Witam. (Szukalem w google i nie ma)

Mam program, w ktorym do pliku tekstowego zapisuje sciezki dostepu do plikow. Jak sprawic, aby takowy plik (.INI) mial ikonę sporządzoną przeze mnie?

1

Musiałbyś raczej zmienić ikonę dla wszystkich plików typu INI. Pojedyńcza ikona dla pliku exe to proste a dla ini nie wydaje mi się.

0

Zobaczę co za ustrojstwa tam piszą i jak czegoś nie zrozumiem to napiszę. Dzięki za link.

0

Odświeżam temat. Udało mi się zmienić ikonę dla pliku. Stworzylem własne rozszerzenie i odpowiednio ustawiłem je w rejestrze. Teraz jak uruchomię ten dodatkowy plik uruchamia się mój odtwarzacz. Jednak skąd ma on wiedzieć czy odpaliłem go ze zwykłego exe czy z tego mojego rozszerzenia?

0

Czyli tak jak przypuszczałem. Zmieniłeś ikonę dla określonego typu pliku a nie dla pojedyńczego nie będącego exekiem pliku. Dzięki. Byłem zbyt leniwy żeby sprawdzić czy moje założenia były słuszne.

Jednak skąd ma on wiedzieć czy odpaliłem go ze zwykłego exe czy z tego mojego rozszerzenia?
Nie rozumiem pytania. "On" i "go" to ten plik czy odtwarzacz? Wersja druga jest bardziej prawdopodobna więc na tę Ci odpowiem. Rozwiązanie wydaje się banalnie proste. Ale musiałem się jednak upewnić zanim Ci odpowiem. Tak jak przypuszczałem w takim wypadku windows przekazuje Ci ścieżkę do pliku który otwierasz jako argument programu.

Jeśli jesteś początkującym możesz tego nie wiedzieć. Radzę wtedy rzucić okiem do google z hasłem "argumenty main". Zasadniczo chodzi o to że funkcja main ma 2 argumenty int argc i char* argv[]. Argc to liczba argumentów. argv to tablica tych argumentów. Iterując od 0 do argc po tej tablicy możesz je odczytać np. za pomocą takiego kodu:

#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;


int main(int argc, char *argv[])
{
    for(int i = 0 ; i < argc ; ++i)
    {

        cout<<argv[i]<<"\n";
    }

    system("pause");
    return 0;
}
 

Tak. Wiem, że system("pause") to zło.
Zrobiłem se taki program żeby sprawdzić moje przypuszczenia. Ustawiłem go jako aplikacja domyślna dla rozszerzenia *.fsafsafsa. Wywołana bez parametrów:

D:###PRACA###\Robocze c++\bin\Debug\Robocze c++.exe

Z parametrami - czyli poprzez dwuklik na pliku *.fsafsafsa

D:###PRACA###\Robocze c++\bin\Debug\Robocze c++.exe
C:\Users\Rafal\Desktop\plik.fsafsafsa

Zasadniczo więc, jeśli chcesz wiedzieć czy program został odpalony przez windows i przekazał mu ścieżkę do pliku czy przez Ciebie sprawdzasz czy zmienna argc == 2. Pamiętaj, że jako pierwszy argument tam zawsze znajduje się ścieżka do uruchamianego programu.

0

moja deklaracja funkcji main() gląda tak (przypomnę że to WinAPI)

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hThisInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszArgument, int nCmdShow) 

Wiem, że hThisInstance to numer identyfikacyjny wystąpienia programu, jednak nie wiem jak to mnie urządza :(
Czy można jakoś za pomocą tego numeru coś odczytać? Czy może są jakieś inne sposoby?

Może objaśnię jak ma działać owa aplikacja. Mam odtwarzacz muzyczny z rozszerzeniem *.exe
Jest w nim możliwość zapisu Playlisty. Playlista jest niczym innym jak plikiem tekstowym zawierającym ścieżki do plików muzycznych i posiada własne rozszerzenie *.xxx

Chcę zrobić tak, że po kliknięciu na tę Playlistę otwierał się odtwarzacz muzyczny (to udało mi się zrobić) oraz odpowiednia funkcja dostała ścieżkę do tej Playlisty aby wczytać od razu utwory. Troszkę pogmatwane ;]

0

W rejestrze mam zapisane rozszerzenie następująco:

FOLDER: ".XXX" (rozszerzenie pliku Playlisty)
PODFOLDER: "shell"
PODFOLDER: "open"
PODFOLDER: "command"
wartość domyślna to ścieżka do pliku *.exe mojego odtwarzacza muzycznego.

Czyli jak uruchomię Plylistę to przekierowuje mnie na exeka odtwarzacza i właśnie sposobem opisanym powyżej otrzymuję ścieżkę do odtwarzacza a nie do Playlisty.
A ja właśnie muszę dostać się do ścieżki Playlisty aby wyciągnąć z niej tekst.

Jeżeli nie da się tego zrobić to może macie jakieś jakieś pomysły? Spróbuję każdego.

0

Wszystko co jest Ci potrzebne zostało powiedziane. Mój post wyjaśnia Ci jak program ma wiedzieć, że został otworzony jako reakacja na otwarcie jakiegoś pliku. Jako, że nie wiedziałem, że używasz WinAPI to stfu uzupełnił moją wypowiedź o pokazanie jak wyciąga się te parametry w WinAPI. Post powyższy jest przedstawieniem nam problemu po raz kolejny który zrozumieliśmy a co lepsze rozwiązaliśmy. Nie pytaj ciągle o to samo...

0

dobra zacznę analizę od nowa. Dzięki wam że poświęciliście czas. :)

1

Sorry, że linkiem tylko rzuciłem, ale nie miałem czasu na pisanie.

Gdy tworzysz nowy proces (na przykład uruchamiasz swój program) system przekazuje mu wiersz polecenia, czyli na przykład ścieżkę do pliku, który "wywołał" uruchomienie tego procesu. Żeby dowiedzieć się z jakimi parametrami proces został wywołany, korzystasz z funkcji GetCommandLine i CommandLineToArgW. Liczę, że korzystasz w swoim programie z kodowania UNICODE, bo jeśli nie, to drugiej funkcji nie użyjesz (nie ma odpowiednika ANSI) i będziesz musiał sam parsować wiersz polecenia.

Ok, jak tego użyć:

int nNumArgs;
PWSTR *ppArgv = CommandLineToArgvW( GetCommandLineW(), &nNumArgs);

// tutaj używasz parametrów, które masz w ppArgv, np:
PlaySongs( *ppArgv[0] );

HeapFree(GetProcessHeap(), 0, ppArgv); // (1)

W miejscu (1) oznaczyłem zwolnienie pamięci, który przydzieliła funkcja CommandLineToArgvW. Z tego co pamiętam, to nie trzeba tego robić, bo system i tak zwolni (a przynajmniej powinien to zrobić), ale się zaleca wykonanie tej funkcji.
Dwie uwagi:

  1. GetCommandLine() zwraca wiersz polecenia bez nazwy pliku programu.
  2. Można użyć, ale nie zaleca się, zmiennych globalnych __argc i __argv (albo __wargv), które oznaczają to samo co w "standardowym" konsolowym mainie.

Nie wiem czy się kompiluje, bo pisałem z palca i nie sprawdzałem :)

Powodzenia.

0

Udało się ! Wielkie dzięki za poświęcenie nerwów :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1